Τεχνολογικά προηγμένο και αμιγώς ηλεκτρικό, το Lexus RZ 450e έρχεται να διευρύνει τις προτάσεις των Ιαπώνων που κινούνται μόνο με ρεύμα δείχνοντας παράλληλα το μέλλον της εταιρείας.
Έχοντας σχεδιαστεί από λευκό χαρτί το νέο Lexus RZ 450e αποτελεί το επόμενο κεφάλαιο στα ηλεκτρικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας και ενσωματώνει μια σειρά από τεχνολογίες που αναμφίβολα «κοιτάζουν» προς τα εμπρός σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.
Σχεδίαση που δείχνει τις εξελίξεις
Το RZ δηλώνει ευθύς εξαρχής τις σχεδιαστικές προθέσεις των Ιαπώνων με ένα αμάξωμα τολμηρό, το οποίο προχωρά την εικόνα των coupe SUVs ένα βήμα παραπέρα και μας δείχνει παράλληλα το επόμενο κεφάλαιο στο design της Lexus.
BUY NOW
Η σχεδίαση του εμπρός τμήματος αποτελεί ένα δυναμικό στοιχείο που κάνει το RZ να ξεχωρίζει. Καθώς απουσιάζει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, το καπό είναι χαμηλότερο και τα ανοίγματα των εισαγωγών μικρότερα. Η μάσκα σχήματος ατράκτου αποτέλεσε ένα χαρακτηριστικό στοιχείο των μοντέλων Lexus της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά στο RZ το στοιχείο αυτό έχει εξελιχθεί και στις τρεις διαστάσεις του και αξιοποιείται πλέον σε όλο το σχήμα του αμαξώματος. Τα εμπρός φτερά παρουσιάζονται πιο μυώδη, ενώ στην εκλεπτυσμένη και δυναμική εικόνα συμβάλλουν τα νέα σχεδίασης φωτιστικά σώματα με τις μικρότερες διαστάσεις που τονίζουν περαιτέρω το χαρακτηριστικό «L» μοτίβο της Lexus για τα φώτα ημέρας.
Το σχήμα του Lexus RZ ρέει προς τα πίσω με μια οροφή με ιδιαίτερα μεγάλη κλίση που τονίζει τις coupe αναφορές αλλά και την επιμήκη μπάρα φώτων που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Η μακριά σιλουέτα του ιαπωνικού SUV τονίζεται τέλος από το μακρύ μεταξόνιο που φτάνει στα 2.850 χιλιοστά και υποδεικνύει ανάλογη εκμετάλλευση χώρων στο εσωτερικό από την οποία βγαίνουν κερδισμένοι τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβαίνοντες. Τo μήκος του φτάνει στα 4.805 χλστ., με το ύψος και το πλάτος στα 1.635 και στα 1.895 χλστ. αντίστοιχα.
Αντίστοιχη εικόνα και στο εσωτερικό
Ακολουθώντας τη φιλοσοφία Tazuna (οι μικρές κινήσεις που κάνει με τα γκέμια ένας ιππέας για να ελέγξει ένα άλογο) το εσωτερικό του νέου μοντέλου της Lexus ξεχωρίζει για τον μοντέρνο χαρακτήρα του αλλά και την ιδιαίτερη προσοχή που έχει δωθεί από τους Ιάπωνες στα υψηλά επίπεδα εργονομίας. Οι σχεδιαστές ερμήνευσαν επίσης τη λειτουργία BEV σε μία καθαρή και μινιμαλιστική εμφάνιση με λιγότερα στοιχεία και διακόσμηση, αλλά χρησιμοποιώντας και πάλι μόνο υλικά υψηλής ποιότητας. Η καμπίνα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι φωτεινή και άνετη, διαθέτοντας παράλληλα κρυφό, ατμοσφαιρικό φωτισμό με ένα ευρύ φάσμα επιλέξιμων χρωματισμών.
Παράλληλα, η ησυχία που προσφέρουν οι ηλεκτρικοί κινητήρες κατά τη λειτουργία τους και κάνει τους ήχους από το περιβάλλον πιο αισθητούς ώθησε τους Ιάπωνες να συμπεριλάβουν και στον εξοπλισμό του μοντέλου τους και ενεργό σύστημα ακύρωσης θορύβων που λειτουργεί μέσω του hi-end ηχοσυστήματος του RZ 450e. Στα highlights της καμπίνας είναι και οι νέοι θερμαντήρες για τον οδηγό και τον συνοδηγό που λειτουργούν με την ακτινοβολία και ζεσταίνουν τα γόνατά του, δίνοντας την αίσθηση… κουβέρτας γύρω από τα πόδια.
Στιβαρότητα και νέες τεχνολογίες
Η νέα πλατφόρμα της Lexus, που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, δίνει σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία και την χαρακτηριστική οδηγική υπογραφή «Lexus Driving Signature» στο νέο ηλεκτρικό SUV της με παράλληλη ενίσχυση στον έλεγχο, την εμπιστοσύνη και την άνεση που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες.
Ντεμπούτο με την πλατφόρμα κάνει στη μαζική παραγωγή το προαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire που κάνει την κρεμαγιέρα και τη μηχανική σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς κομμάτι του παρελθόντος, αλλά και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Direct4.
Άμεση ισχύς και στους δύο άξονες μέσω Direct4
Το RZ αξιοποιεί το e-Axle της Lexus που πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στο UX 300e. Πρόκειται για μία συμπαγή, αρθρωτή διάταξη, που περιλαμβάνει κινητήρα, ενσωματωμένο διαφορικό και μία κεντρική ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης, τοποθετημένη ανάμεσα στους τροχούς. Στο νέο ηλεκτρικό SUV, το e-Axle είναι παρόν τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα και έτσι κάνει πραγματικότητα το σύστημα ελέγχου τετρακίνησης Direct4 για πρώτη φορά.
Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα 4κίνησης εξισορροπεί διαρκώς την πρόσφυση και των τεσσάρων τροχών, κατανέμοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την ισχύ. Το αποτέλεσμα είναι αβίαστη απόδοση και σταθερός χειρισμός του οχήματος, με τη διαισθητική λειτουργία να ενισχύει την αίσθηση σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lexus. Παράλληλα, η κατανομή ροπής εμπρός-πίσω ρυθμίζεται από 0 έως 100% και το αντίστροφο σε χιλιοστά του δευτερολέπτου με την ταχύτητα μεταφοράς της ροπής να υπερτερεί έναντι οποιουδήποτε άλλου μηχανικού συστήματος.
Ηλεκτρικές επιδόσεις και χαμηλά επίπεδα θορύβου
Δύο είναι οι κινητήρες που φέρει το RZ 450e, έναν για κάθε άξονα. Ο εμπρός έχει ισχύ 204 ίππων και ο πίσω φτάνει στους 109 ίππους με τη συνολική ροπή να ανέρχεται στα 435 Nm. Η συστοιχία μπαταριών προσφέρει συνολική χωρητικότητα 71,4 kWh και αυτονομία που αναμένεται να ξεπερνά τα 400 χλμ. Η Lexus υπόσχεται ότι η μπαταρία της θα διατηρήσει πάνω από το 90% της χωρητικότητας της έπειτα από 10 χρόνια χρήσης., ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,6 δευτερόλεπτα.
Το One Motion Grip καταργεί την κλασική κρεμαγιέρα
Το steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης One Motion Grip είναι μία από τις σημαντικότερες νέες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Lexus. Το τιμόνι τύπου yoke μεταβιβάζει τις εντολές του οδηγού στο σύστημα διεύθυνσης μέσω ηλεκτρικών σημάτων κάτι που προσφέρει σημαντικά οφέλη, σύμφωνα με τη Lexus. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι η εξάλειψη των ταλαντώσεων του τιμονιού και η αυξημένη ακρίβεια κατά την κίνηση σε ανώμαλο δρόμο, μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν οδηγείτε με ισχυρό πλάγιο άνεμο και αυξημένα επίπεδα σταθερότητας στην ευθεία.
Για να εξασφαλίσουν και τη δυναμική συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι δεν απουσιάζει η αίσθηση από το τιμόνι. Επίσης οι τροχοί μπορούν να στρίψουν πλήρως από τη μία μεριά στην άλλη με την περιστροφή του τιμονιού μόλις κατά 300 μοίρες, χωρίς δηλαδή να συμπληρωθεί ούτε μία πλήρης περιστροφή.
Πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο ασφάλειας και υποβοήθησης
Το RZ επωφελείται από τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού που παρουσιάζονται στην τελευταία, τρίτη γενιά του Lexus Safety System + με αναβαθμισμένες και πρόσθετες λειτουργίες και αυξημένο πεδίο ανίσχνυσης κινδύνου.
Περαιτέρω βελτιώσεις που λανσαρίστηκαν με το νέο RZ περιλαμβάνουν το hands-off-the-wheel Lane Trace Assist, Proactive Driving Assist με προληπτική υποβοήθηση οδήγησης και ένα νέο μόνιτορ που ελέγχει την κόπωση και την διάσπαση προσοχής.
Παράλληλα, το Adaptive Cruise Control και το Lane Trace Assist λειτουργούν για να προσφέρουν επιπλέον υποστήριξη στον οδηγό σε περιπτώσεις που το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, όπως σε ανασχέσεις της κυκλοφορίας. Τέλος, το Pro-active Driving Assist χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα για να προσδιορίσει τη γωνία μιας στροφής, προσαρμόζοντας ανάλογα το σύστημα διεύθυνσης καθώς το όχημα πλησιάζει και επιχειρεί να στρίψει.
Στα συστήματα του ιαπωνικού SUV περιλαμβάνεται και το e-Latch, το οποίο απασφαλίζει ηλεκτρονικά τις πόρτες του RZ 450e, ενώ δεν επιτρέπει το άνοιγμα τους αν ανιχνεύσει διερχόμενο όχημα που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή εκείνου που θέλει να βγει από το αυτοκίνητο.
Δείτε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ