Τι είναι η Λωρίδα Επιτάχυνσης των ελληνικών δρόμων -Ποιο λάθος κάνουμε όταν τη χρησιμοποιούμε

λωρίδα επιτάχυνσης λοξές γραμμές

Άγνοια επικρατεί σε μια μεγάλη μερίδα οδηγών σχετικά με το πώς πρέπει να χρησιμοποιούν τη λωρίδα επιτάχυνσης, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Σημαντικά ασφαλέστερη είναι η οδήγηση σε εθνικές οδούς και αυτοκινητοδρόμους, συγκριτικά με το αστικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν διασταυρώσεις, STOP και φανάρια, όπως και, επίσης, ευάλωτοι χρήστες, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Η μεγαλύτερη ασφάλεια που προσφέρουν βέβαια οι εθνικές οδηγοί και οι αυτοκινητόδρομοι, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ενώ βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, δεδομένου ότι ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Σίγουρα, αν ακολουθούμε τις βέλτιστες πρακτικές προσπεράσματος (βλ. ενεργοποίηση φλας) και σεβόμαστε τα όρια ταχύτητας, θα έχουμε κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για τη θωράκισή μας. Πολλές φορές, ωστόσο, δεν αρκει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λωρίδα επιβράδυνσης

Διότι πολλοί οδηγοί, δεν γνωρίζουν τι είναι οι λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, και επομένως τους διαφεύγει πώς να συμπεριφερθούν.

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι η λωρίδα επιτάχυνσης είναι ουσιαστικά η λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας που αποτελεί συνέχεια του δρόμου που οδηγεί σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Από την άλλη, λωρίδα επιβράδυνσης είναι μία χωριστή λωρίδα πριν από μία έξοδο που προορίζεται για τα οχήματα που σκοπεύουν να εξέλθουν από τον αυτοκινητόδρομο (βλ. τη λωρίδα πριν από μία έξοδο στην Αττική Οδό).

Πολλοί οδηγοί, ακόμα και αν γνωρίζουν για τις παραπάνω ιδιαίτερες λωρίδες, πολλές φορές υιοθετούν μια συμπεριφορά που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

λωρίδα επιβράδυνσης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, προτού εισέλθουν στη λωρίδα επιτάχυνσης, φοβούμενοι ότι μπορεί να παρασυρθούν από τα οχήματα που κινούνται ήδη στον αυτοκινήτοδρομο, πολλές φορές βυθίζουν το πόδι τους στον φρένο, αγνοώντας το γεγονός ότι η οδός στην οποία βρίσκονται μετατρέπεται σε λωρίδα επιτάχυνσης και, με δεδομένο ότι προορίζεται αποκλειστικά για τους ίδιους, και είναι προστατευμένοι.

H απότομη επιβράδυνση λίγο πριν τη λωρίδα επιτάχυνσης εγκυμονεί ιδιαίτερα σοβαρούς κινδύνους, με σοβαρότερο να προκληθεί καραμπόλα, από τη πρόσκρουση των οχημάτων που ακολουθούν πάνω στο αυτοκινήτο του οδηγού που έχει πατήσει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου.

Λάθος χρήση παρατηρείται ότι γίνεται και στη λωρίδα επιβράδυνσης, με αρκετούς οδηγούς να είναι αφηρημένοι και να εισέρχονται σε αυτή την τελευταία στιγμή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια.

Σημειώνεται ότι τόσο η χρήση των λωρίδων επιβράδυνσης και επιτάχυνσης διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες (Άρθρο 29 ΚΟΚ) που εφόσον παραβιαστούν επέρχεται τιμωρία με διοικητικό πρόστιμο ύψους 200 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ