Lotus Emeya: Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό sedan των 905 ίππων

Lotus Emeya

Η Lotus αποκάλυψε στη Νέα Υόρκη το νέο της ηλεκτρικό supercar, την Emeya, ένα τετράθυρο sedan με ενεργά αεροδυναμικά εξαρτήματα που τα βάζει με το Tesla Model S και την Porsche Taycan.

Πρόκειται για το αυτοκίνητο που η Lotus εξέλισσε επί σειρά ετών με τον κωδικό Type 133, με προηγμένες ηλεκτρικές τεχνολογίες. Είναι το πρώτο sedan της εταιρείας μετά το Carlton της δεκαετίας του 1990, το οποίο ήταν βασισμένο στο Opel Omega.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτή είναι μια ολοκαίνουρια Lotus, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί» είπε ο αντιπρόεδρος σχεδιασμού της Lotus Ben Payne. «Χτίζοντας πάνω σε ό,τι έχει πετύχει η Lotus μέχρι σήμερα, δημιουργήσαμε ένα πολυτελές αυτοκίνητο που προσφέρει εξέχουσα απόδοση για τους ενθουσιώδεις της οδήγησης, σχεδιασμένο για να εμπνέει σιγουριά και συγκινήσεις».

Η Emeya βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το SUV Eletre, την εξειδικευμένη Electric Premium Architecture (EPA) που προέκυψε από την αρχιτεκτονική Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely - μητρικής εταιρείας της Lotus.

Με μπαταρία χωρητικότητας 102 kWh αναμένεται να προσφέρει ανάλογη αυτονομία περίπου 625 χιλιομέτρων (κατά WLTP), παρότι η Eletre έχει μπαταρία 112 kWh pack. Η τεχνολογία 800V την πλατφόρμας αυτής επιτρέπει φόρτιση με ρυθμό έως και 350 kW, που σημαίνει ότι για 150 χιλιόμετρα αυτονομίας χρειάζονται μόλις 5 λεπτά. Πάντα σε ταχυφορτιστή που φτάνει τα 350 kW, φυσικά, με τον οποίο η πλήρωση με ρεύμα σε ποσοστό 10-80% απαιτεί 18 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με απόδοση 905 ίππων από το σύστημα ηλεκτροκίνησής της, η Emeya έχει εκρηκτικές επιδόσεις: το σπριντ 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 255 km/h.

Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων δύο σχέσεων, ενώ για την επιβράδυνση χρησιμοποιούνται αγωνιστικού τύπου φρένα. Στον έλεγχο της συμπεριφοράς, παράλληλα, συμβάλλει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση η οποία αναλύει τις συνθήκες του δρόμου 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Σημαντική συμβολή στη συμπεριφορά έχουν φυσικά και τα ενεργά αεροδυναμικά μέρη. Η Emeya υιοθετεί την ενεργή γρίλια της Eletre, η οποία κλείνει για να μειώσει την αντίσταση στον αέρα και ανοίγει αυτόματα όταν υπάρχουν ανάγκες ψύξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες είναι επίσης η εμπρός και η πίσω πτέρυγα, ενώ ο διαχύτης είναι εμπνευσμένος από τα αγωνιστικά πρωτότυπα. Η πίσω πτέρυγα συγκεκριμένα είναι μεγαλύτερη σε πλάτος σε σχέση με της Eletre, και παράγει άντωση μέχρι και 215 σε υψηλή ταχύτητα.

Το εσωτερικό της Emeya έχει πληθώρα βιώσιμων υλικών, με κυριότερο το νήμα που παράγεται από τα απορρίμματα του βαμβακιού που χρησιμοποιείται στο χώρο του ρουχισμού. Το υλικό αυτό, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά, συμβάλλει και στη μείωση του βάρους σε σχέση με το δέρμα. Οι μεταλλικές επιφάνειες είναι επεξεργασμένες με μια μέθοδο ατμού που λέγεται physical vapor deposition (PVD), ενώ άλλα σημεία έχουν επενδύσεις από δέρμα Nappa, Alcantara και πολυουρεθάνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πολυτέλεια του εσωτερικού συμβάλλει και το σύστημα ακύρωσης του θορύβου του ηχοσυστήματος KEF 3D, χρησιμοποιώντας αισθητήρες κραδασμών που ανιχνεύουν τις κινήσεις των ελαστικών και των αναρτήσεων. Στο οπτικό πεδίο του οδηγού προβάλλονται οι πληροφορίες του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας. Η Emeya έχει επίσης ψηφιακούς καθρέπτες με κάμερες και αισθητήρες Lidar για τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Οι λεπτομέρειες της Emeya θα αποκαλυφθούν από τη Lotus προς το τέλος του 2023, και η κατασκευή της θα ξεκινήσει το 2024 στο εργοστάσιο της Geely στην περιβόητη Wuhan της Κίνας, δίπλα στη γραμμή παραγωγής της Eletre. Με την τελευταία, μαζί με τη θερμική Emira, η Lotus έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ πωλήσεων τον τελευταίο χρόνο, και η Emeya θα συμβάλλει σημαντικά στην επιστροφή της στην κερδοφορία στη νέα, κινεζική εποχή της εταιρείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ