H λύση για την αύξηση στις τιμές της βενζίνης -Το καύσιμο που κοστίζει κάτω από 1 ευρώ
Ως το αντίδοτο στην ξέφρενη τροχιά της βενζίνης και του diesel προβάλλει ένα καύσιμο το οποίο διατηρείται κάτω από το 1,0 ευρώ/λίτρο.
Εκρηκτική είναι η αύξηση των τιμών των καυσίμων που σημειώνεται το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την τιμή της βενζίνης να υπερβαίνει σε πολλές περιοχές τα 2,0 ευρώ/λίτρο, καθιστώντας «τσουχτερή» για την τσέπη κάθε επίσκεψη στην αντλία.
Επίπονος είναι ο ανεφοδιασμός και των αυτοκινήτων diesel, το οποίο, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων για την Πέμπτη 24 Αυγούστου, έχει ξεπεράσει το 1,75 ευρώ/λίτρο.
BUY NOW
Με τις τιμές να έχουν εκτοξευτεί στα ύψη, οι οδηγοί αναπολούν τα παλαιότερα χρόνια. Μην ξεχνάμε, ότι την αντίστοιχη περίοδο του 2021 η αμόλυβδη κόστιζε 1,685 ευρώ/λίτρο και το diesel 1,390, ενώ τον Αύγουστο του 2020, η τιμή της 95άρας ανερχόταν σε 1,431 ευρώ/λίτρο και του πετρελαίου κίνησης 1,157 ευρώ.
Σε αυτή την ξέφρενη ανοδική τροχιά των καυσίμων, υπάρχει, ωστόσο, ένα που έχει καταφέρει να προβάλλει σθεναρή αντίσταση και να διατηρηθεί κάτω από το 1,0 ευρώ.
Πρόκειται για το υγραέριο κίνησης που, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, η μέση τιμή του είναι 0,861 ευρώ/λίτρο, χαρίζοντας χαμόγελα σε όσους κατέχουν σχετικής τεχνολογίας μοντέλα.
Πλήρη γκάμα μοντέλων υγραερίου έχουν οι Renault και Dacia, με κοινό παρονομαστή έναν σύγχρονο τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,0 TCe των 100 ίππων ο οποίος έχει δεχθεί τις απαραίτητες τροποποίησεις προκειμένου να συνεργάζεται αρμονικά και αξιόπιστα με το LPG, με τη δεξαμενή υγραερίου να είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής. Τα μοντέλα του ομίλου Renault που διατίθενται σε εκδόσεις LPG είναι τα Clio, Captur, Sandero και Duster.
Η οικονομία που επιτυγχάνει ο κάτοχος ενός LPG μοντέλου είναι ασύγκριτη, μιας και με δεδομένο ότι η τιμή του περιορίζεται στο 0,861 ευρώ/λίτρο, ο ανεφοδιασμός ενός ρεζερβουάρ 40 λίτρων θα κοστίσει 34,44 ευρώ, όταν ο κάτοχος diesel (μέση πανελλαδική τιμή 1,75 ευρώ/λίτρο) θα χρειαστεί για ίδιο χωρητικότητας ρεζερβουάρ 70 ευρώ και ο ιδιοκτήτης βενζινοκίνητου (μέση πανελλαδική τιμή 1,991 ευρώ/λίτρο) 79,64 ευρώ.
Παράλληλα, για τη διάνυση μιας απόστασης 100 χλμ., ο κάτοχος ενός ΙΧ βενζίνης με υποθετική μεικτή κατανάλωση 8,0 λτ./100 χλμ. θα χρειαστεί 15,9 ευρώ, ενός ντίζελ που «καίει» 6,5 λίτρα/100 χλμ. 11,4 ευρώ, και ενός υγραεριοκίνητου με κατανάλωση 9,5 κιλά/100 χλμ. 8,2 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το υγραέριο, πέρα από φθηνότερο από τη βενζίνη και το diesel, εκπέμπει και λιγότερους ρύπους, με την έλκυση διοξειδίου του άνθρακα να είναι κατά 10 - 20% χαμηλότερη συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα (σε συνθήκες κίνησης με υγραέριο το αυτοκίνητο παρουσιάζει μεγαλύτερη κατανάλωση και έτσι ο ιδιοκτήτης επωφελείται από την σαφώς χαμηλότερη τιμή έναντι των άλλων τύπων καυσίμου).