Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η επέλαση της τουρκικής εταιρείας Karsan στις αγορές της Ευρώπης, με τις παραγγελίες να πλημμυρίζουν τα γραφεία της.
Δεν σταματά να «χτυπά» το τηλέφωνο της τουρκικής βιομηχανίας κατασκευής λεωφορείων Karsan, που έχει έδρα την Προύσα, με την εταιρεία να δέχεται ακατάπαυστα παραγγελίες για παράδοση των ηλεκτρικών οχημάτων της σε διάφορες γωνιές της Ευρώπης.
Ενδεικτικές της «τρέλας» που επικρατεί γύρω από τα μηδενικών ρύπων λεωφορεία της Karsan αποτελούν οι πρόσφατες δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Okan Baş.
BUY NOW
Ο τελευταίος επιβεβαίωσε ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουν παραδοθεί επί ευρωπαϊκού εδάφους 306 ηλεκτρικά λεωφορεία της Karsan, τα οποία έχουν ενταχθεί στον συγκοινωνιακό στόλο 16 χωρών, παρέχοντας «πράσινες» μετακινήσεις σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, καθημερινά.
Μόνο το 2021, τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 127.000.000 ευρώ (2 δισ. τουρκικές λίρες), με το 70% από αυτά να οφείλονται σε εξαγωγικές δραστηριότητες. Ξεκάθαρος στόχος, πλέον, της εταιρείας για το τρέχον έτος είναι ο διπλασιασμός των εσόδων και η εδραίωση της Karsan στο top 5 των ευρωπαϊκών εταιρειών παροχής σχετικών υπηρεσιών μετακίνησης.
Συνεχίζεται η ευρωπαϊκή επέλαση της Karsan
Βασικές χώρες-προορισμοί των ηλεκτρικών οχημάτων της Karsan είναι η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Γερμανία και η Ρουμανία, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η εταιρεία διατηρεί παρουσία και στην ελληνική αγορά μέσω δικτύου διανομής και τεχνικής υποστήριξης.
Το «πελατολόγιο» της Karsan διευρύνεται με γοργούς ρυθμούς, με τις παραγγελίες να φτάνουν σωρηδόν στα γραφεία της. Πριν από λίγες μέρες η ρουμανική πόλη Φωξάνη παρήγγειλε 16 ηλεκτρικά λεωφορεία και ειδικότερα, 9 «κομμάτια» του e-Atak και 7 του e-Jest. Όταν ολοκληρωθούν οι παραδόσεις, ο συνολικός αριθμός της Karsan επί ρουμανικού εδάφους θα ανέλθει σε 180 οχήματα.
Σε νέα συμφωνία με την εταιρεία κατέληξε και η Ιταλία, η οποία… πάτησε το κουμπί της οριστικής υποβολής για την παραγγελία συνολικά 32 ηλεκτρικών λεωφορείων e-Atak. Τέσσερα εξ αυτών θα κινούνται στην πόλη Κάλιαρι, με το πεδίο δραστηριοποίησης των υπολοίπων να παραμένει – τουλάχιστον προσώρας – άγνωστο.
Η βιομηχανία κατασκευής λεωφορείων, παράλληλα, επισημαίνει ότι εντός του 2022 αναμένεται να λάβει παραγγελίες και από άλλες ευρωπαϊκές αγορές, κάτι που θα τη βοηθήσει να εξελιχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο.
Σημειώνεται ότι το ηλεκτρικό λεωφορείο e-Atak διατίθεται σε δύο μήκη, με χωρητικότητα 52 ή 105 επιβατών, οι οποίοι μπορούν να επιβιβάζονται άκοπα στο όχημα, χάρη στο χαμηλό ύψος του δαπέδου του. Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 312 PS, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου που εξασφαλίζουν 300 χλμ. αυτονομίας. Η μπαταρία του e-Atak φορτίζεται σε 5 ώρες από εναλασσόμενο ρεύμα AC και σε 3 ώρες από συνεχές ρεύμα DC.
Όσον αφορά το e-Jest, αυτό αποτελεί ένα μικρό λεωφορείο μήκους 5,8 μέτρων, με τη μέγιστη χωρητικότητά του να ανέρχεται σε 25 επιβάτες. Ενσωματώνει μπαταρία 44 kWh που εξασφαλίζει 210 χλμ. αυτονομίας, ενώ η φόρτιση από το 0 στο 80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε 55 λεπτά. Τέλος, για την κίνηση φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας BMW που παράγει ισχύ 170 ίππων.