Με άκρως εντυπωσιακές προδιαγραφές, το μακρύτερο θαλάσσιο πέρασμα στον κόσμο αποτελεί ένα ακόμη κατασκευαστικό θαύμα που μας έρχεται από την Κίνα.
Στην προσπάθεια της να ενώσει τις πόλεις που βρίσκονται στις αχανείς εκτάσεις της με ένα σύγχρονο δίκτυο δρόμων, η Κίνα έχει καταφέρει να καταρρίψει αρκετά σχετικά ρεκόρ, ειδικά εκείνα που αφορούν τις γέφυρες που βρίσκονται στο έδαφος της.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι πέντε από τις δέκα μακρύτερες γέφυρες του κόσμου βρίσκονται επί κινέζικου εδάφους, όπως και η μακρύτερη όλων, με μήκος που ξεπερνά τα 164 χιλιόμετρα.
BUY NOW
Έχοντας υπόψη το παραπάνω ίσως και να μην προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι στην Κίνα έχει κατασκευαστεί και η μακρύτερη θαλάσσια «γέφυρα», η οποία ονομάζεται Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge (HZMB).
Με μήκος που φτάνει συνολικά τα 55 χιλιόμετρα, η HZMB είναι ένα σύστημα «γέφυρας-τούνελ» που βρίσκεται στις εκβολές του Ποταμού των Μαργαριταριών (ποταμός Zhujiang) και ενώνει τις πόλεις Hong Kong, Macau και Zhuhai.
Η HZMB αποτελείται από τρεις γέφυρες, μια υποθαλάσσια γέφυρα και τέσσερα τεχνητά νησιά και είναι ένας πραγματικός κατασκευαστικός άθλος, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στο κολοσσιαίο κόστος του έργου, το οποίο έφτασε τελικά στα 18,455 δισ. ευρώ.
Η HZMB κατασκευάστηκε με στόχο να αντέξει για τουλάχιστον 120 χρόνια και η κατασκευή της ξεκίνησε στα τέλη του 2009 με ορίζονται ολοκλήρωσης το 2016. Σύμφωνα και με σχετικές αναφορές, η γέφυρα παραδόθηκε τελικά στην κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2018, έπειτα από πολλές... καθυστερήσεις, με τα εννέα χρόνια που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί το project να μοιάζουν πραγματικά με... μήνες για τα ελληνικά δεδομένα. Απλά σκεφτείτε ότι η μικρότερη των τριών χιλιομέτρων Γέφυρα Ρίου–Αντιρρίου χρειάστηκε επτά ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με τις υπόλοιπες προδιαγραφές της Hong Kong–Zhuhai–Macau Bridge, το σύστημα γεφυρών μπορεί να αντέξει σε σεισμούς αλλά και στους ισχυρούς τυφώνες που αποτελούν συχνό φαινόμενο στην περιοχή, ενώ οι γέφυρες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ούτε στην περίπτωση σύγκρουσης μεγάλου πλοίου σε κάποιον από τους πυλώνες τους.
Ο μόνος λόγος που HZMB «βυθίζεται» σε ένα σημείο της και μετατρέπεται σε υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 6,7 χιλιομέτρων είναι για να εξυπηρετούνται με ασφάλεια τα δεκάδες πλοία, μικρά και μεγάλα που περνούν καθημερινά από το τεράστιο σε μήκος δέλτα του ποταμού Zhujiang, σε μια περιοχή τεράστιας εμπορικής δραστηριότητας και σημασίας για την Κίνα.
Το κινέζικο κατασκευαστικό θαύμα, το μακρύτερο οδικό πέρασμα στο κόσμο, μειώνει το χρόνο που χρειάζεται κανείς για να φτάσει από το Macau στο Hong Kong σε 40 περίπου λεπτά παρακάμπτοντας έτσι την 4ωρη διαδρομή που χρειάζεται να πραγματοποιήσει κανείς για να φτάσει εκεί πηγαίνοντας περιμετρικά του δέλτα του Ποταμού των Μαργαριταριών.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ