Σε «μαύρη λίστα» οι οδηγοί σε όλη στην Ευρώπη -Για ποιες παραβάσεις θα τιμωρούνται αυστηρά

mploko-troxaias-3

Προ των πυλών βρίσκεται η αποτελεσματικότερη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ για τροχαίες παραβάσεις, ώστε να δοθεί τέλος στην ατιμωρησία και να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια.

Ανεπούλωτη πληγή συνεχίζουν να αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της ΕΕ, παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια. Υπεύθυνη για την αιματοχυσία στην άσφαλτο είναι η επικίνδυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, που μεταφράζεται σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.

Πρόκειται για παραβάσεις που τιμωρούνται αυστηρά σε εθνικό επίπεδο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις η τέλεση τροχαίας παράβασης σε ένα κράτος-μέλος της ΕΕ από κάτοικο άλλης χώρας, μένει ατιμώρητη.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι σήμερα καταβάλλεται μόλις το 40% των προστίμων που βεβαιώνονται σε οδηγούς οι οποίοι κατοικούν σε άλλη χώρα, ενώ το υπόλοιπο 60% μένει απλήρωτο λόγω δυσκολιών στην ταυτοποίηση των παραβατών ή στην επιβολή προστίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αλκοτέστ

Αυτό το κενό δεν έχει περάσει απαρατήρητο από την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία όπως φαίνεται προχωρά σε ένα καθεστώς… κλήσεων χωρίς σύνορα. Για να επιτευχθεί αυτό θα δημιουργηθεί ένας μηχανισμός που θα διασφαλίζει την τιμωρία όσων οδηγών παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε όλα τα κράτη-μέλη.

Tα κράτη-μέλη πρέπει να διασφαλίσουν ότι διατηρούν τις απαραίτητες βάσεις δεδομένων, και ότι θα είναι σε θέση να απαντούν σε αιτήματα από αρχές άλλης χώρας της ΕΕ χωρίς καθυστέρηση και με αποτελεσματικό τρόπο.

Πρόσφατα το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και το συμβούλιο προχώρησαν στην τελική έγκριση της σχετικής οδηγίας, και πλέον όλα δείχνουν έτοιμα για την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού ευρωπαϊκού «ποινολόγιου». Υπό το νέο καθεστώς, λοιπόν, ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών, απλοποιώντας την ταυτοποίηση των παραβατών και διευκολύνοντας την επιβολή των προστίμων, κάτι το οποίο εκτιμάται ότι θα συνδράμει αποφασιστικά στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνεργασία μεταξύ των εθνικών αρχών θα επικεντρωθεί όχι μόνο στις πιο συνηθισμένες και σοβαρές παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, αλλά και σε άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές που είναι οι εξής:

  • Μη διατήρηση ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
  • Επικίνδυνη προσπέραση.
  • Επικίνδυνη στάθμευση ή ακινητοποίηση.
  • Διάσχιση μίας ή περισσότερων συνεχών λευκών γραμμών.
  • Οδήγηση σε λάθος κατεύθυνση.
  • Μη συμμόρφωση με τους κανόνες για δημιουργία και χρήση διαδρόμων έκτακτης ανάγκης ή για παραχώρηση προτεραιότητας σε οχήματα άμεσης ανάγκης.
  • Χρήση υπερφορτωμένου οχήματος.
  • Μη τήρηση των κανόνων για περιορισμούς πρόσβασης που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.
  • Εγκατάλειψη τροχαίου ατυχήματος.
  • Μη συμμόρφωση με τους κανόνες στις διαβάσεις σιδηροδρομικών γραμμών.
έλεγχος τροχαίας

Παράλληλα, ένα ηλεκτρονικό portal θα παρέχει στους πολίτες εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες για τους κανόνες οδικής ασφάλειας που ισχύουν σε κάθε κράτος μέλος, όπως και σε άλλα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας εξόφλησης των προστίμων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται σε κείμενο της ΕΕ, θα ληφθούν επιπλέον μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών όταν γίνεται η διασυνοριακή επιβολή προστίμων.

Σύμφωνα με τον Επίτροπο της ΕΕ για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό, Απόστολο Τζιτζικώστα, «κάθε χρόνο, περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης. Για να μειώσουμε αυτούς τους απαράδεκτους αριθμούς, είναι κρίσιμο να δημιουργήσουν ένα πραγματικό αποτρεπτικό εργαλείο μέσω της επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Οι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι, αν παραβιάσουν τους κανόνες και θέσουν σε κίνδυνο άλλους, θα υποστούν τις συνέπειες των πράξεών τους, είτε οδηγούν στη χώρα τους είτε στο εξωτερικό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ