Η Mazda εξελίσσει τον «ιδανικό» κινητήρα εσωτερικής καύσης

Mazda CX-5 1

Τα τελευταία χρόνια δεν μιλάμε και τόσο συχνά για την τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, μια και τα φώτα της δημοσιότητας στρέφονται πρωτίστως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι περισσότερες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν να διαφημίζουν τα μελλοντικά τους σχέδια που κυρίως αφορούν αυτά. Υπάρχουν ωστόσο και μερικές που «ανατρέπουν» λίγο την κατάσταση, όπως η Mazda. Η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται πως εξελίσσει έναν ολοκαίνουργιο θερμικό κινητήρα, τον οποίο ονομάζει «ιδανικό».

mazda skyactiv-z b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Skyactiv-Z αναμένεται να τοποθετηθεί αρχικά στο νέο CX-5, που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2027. Το SUV θα χρησιμοποιεί ένα 4κύλινδρο βενζινοκίνητο μοτέρ 2,5 λίτρων, σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα πληροί τις προϋποθέσεις για τις εκπομπές ρύπων Euro 7.

Η Mazda υποστηρίζει πως το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, σε σχέση με τον Skyactiv-G και Skyactiv-X. Τις γνώσεις που αποκόμισαν οι κατασκευαστές της φίρμας, θα εφαρμόσουν μάλιστα στους 6κύλινδρους, αλλά και στους περιστροφικούς κινητήρες (Wankel).



mazda skyactiv-z c

Βελτιώνοντας περαιτέρω την καύση SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) με εναλλαγή της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα και της ανάφλεξης με τη συμπίεση, σκοπός των μηχανικών είναι η βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και τα λιγότερα καυσαέρια. Ο Skyactiv-Z υπολογίζεται να έχει την απόλυτη αναλογία αέρα-καυσίμου με τον λ να είναι ισοδύναμος με 1.0. Κορυφαίο μείγμα δηλαδή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιο είναι το μέλλον όμως του Wankel; Θα εξακολουθήσει να υφίσταται ως γεννήτρια αυξάνοντας την αυτονομία π.χ. στο MX-30 e-Skyactiv R-EV; Ή θα τον δούμε να κάνει και κάτι παραπάνω;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ