Μετά από χρόνια φημολοφίας, η Mazda δίνει τις πρώτες ενδείξεις ότι το εμβληματικό της sportscar θα αναγεννηθεί, και μάλιστα συντομότερα από όσο περιμέναμε, βασισμένος στο εντυπωσιακό πρωτότυπο Iconic SP.
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής σχεδιαστής της εταιρείας της Χιροσίμα, Masashi Nakayama, δήλωσε στο βρετανικό περιοδικό Top Gear πως η Mazda ενδιαφέρεται να βγάλει το Iconic SP στην παραγωγή για να διαδεχθεί, στη σύγχρονη εποχή, το RX-7.
Το Iconic SP παρουσιάστηκε από τη Mazda στο περσινό Japan Mobility Show, με σαφείς επιρροές από το RX-7, ένα από τα πιο μυθικά σπορ αυτοκίνητα του 20ού αιώνα. «Θα μου άρεσε πολύ να έβλεπα στο δρόμο [το Iconic SP] και ελπίζουμε ότι ο κόσμος θα θυμάται το RX-7 κάθε φορά που θα το βλέπει. Ο σχεδιασμός του πρέπει να πυροδοτεί κάτι βαθιά μέσα στο μυαλό μας», είπε συγκεκριμένα ο Nakayama.
BUY NOW
Θυμίζουμε ότι το RX-7 διέθετε περιστροφικό κινητήρα (Wankel) και το ίδιο ισχύει και για το πρωτότυπο Iconic SP, καθώς η Mazda μένει πιστή στον κινητήρα με τον οποίο συνύφανε την ιστορία της.
Με τη διαφορά, όμως, ότι στο σύγχρονο πρωτότυπο ο Wankel δεν κινεί τους τροχούς, αλλά δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα των 365 ίππων που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Έτσι, πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο χωρίς το μεγάλο έξτρα βάρος της μπαταρίας, και με την ιδανική κατανομή βάρους 50:50.
Η διατήρηση του θερμικού κινητήρα Wankel στη γκάμα της Mazda δεν σημαίνει ότι θα αφήσει την εταιρεία στο παρελθόν, και μακριά από τις εξελίξεις, καθώς ήδη στη Χιροσίμα έχει συσταθεί ο ειδικός τομέας RE Development Group, που θα φέρει τον Wankel στη νέα εποχή με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.
Αυτό είναι κάτι στο οποίο επενδύει και η Toyota, προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν την ψυχαγωγία της σπορ οδήγησης με θερμικούς κινητήρες. Και σε ένα αυτοκίνητο σαν το διάδοχο του RX-7, ή του Toyota GR86 στην προκειμένη περίπτωση, κάτι τέτοιο βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Σχετικά με το RX-7, αφήσαμε το πιο ωραίο για το τέλος: ο Nakayama δεν απέκλεισε να αποκτήσει και το σύγχρονο RX-7 τα περίφημα αναδυόμενα φανάρια, ένα σύμβολο των σπορ αυτοκινήτων της δεκαετίας του 1980. Όμως αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να γίνει μέσω ενός 'παραθύρου' στους νόμους που εξαρχής απαγόρευσαν τα αναδυόμενα φανάρια για λόγους ασφάλειας.