Με ειδική σήμανση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Ποιος τη βάζει και γιατί

Ship loading

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε μάθει να συνυπάρχουμε μαζί τους, με αποτέλεσμα να θέτουμε αόριστα περιορισμούς στην κίνησή τους.

Η ηλεκτροκίνηση είναι μια καινούργια τεχνολογία και για τους περισσότερους από εμάς αποτελεί έναν εντελώς νέο κόσμο. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για το αγοραστικό κοινό, αλλά και για τον κλάδο του αυτοκινήτου και των μεταφορών.

Tesla Model S
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα τέτοιο ζωντανό παράδειγμα είναι και τα επιβατικά καράβια που αλωνίζουν τις θάλασσες μας και δέχονται οχήματα στα υπόγεια γκαράζ τους. Προημερών, ένας επιβάτης θέλησε να μπει στο πλοίο της γραμμής από Χανιά για Πειραιά με το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο και ο υπάλληλος της ναυτιλιακής του έβαλε μια ετικέτα/σήμανση στο εμπρός παρμπρίζ που έγραφε EV (Electric Vehicle).

Σε ερώτηση του ιδιοκτήτη για ποιο λόγο μπαίνει η συγκεκριμένη ετικέτα στο αυτοκίνητό του, ο υπάλληλος της ναυτιλιακής εταιρείας του απάντησε με μια γενικότητα του στιλ «Εσείς οι ηλεκτρικοί δεν θα μπορείτε να ταξιδεύετε. Στη βόρεια Ευρώπη ήδη απαγορεύεται...».

Simansi EV se vapori

Η αλήθεια είναι κατά πάσα πιθανότητα η ναυτιλιακή εταιρεία έχει δεχθεί παρότρυνση από την ασφαλιστική της εταιρεία για ειδική σήμανση των ηλεκτρικών οχημάτων, μιας και αρκετές ναυτιλιακές και ασφαλιστικές έχουν θορυβηθεί μετά από ορισμένα σπάνια γεγονότα πυρκαγιάς ηλεκτρικών οχημάτων σε γκαράζ πλοίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει όμως να αναφέρουμε ότι δεν ισχύει καμία απαγόρευση στη βόρεια Ευρώπη, όπως αφήνει να εννοηθεί ο υπάλληλος της εταιρείας, εκτός από ορισμένα λιμάνια που δεν δέχονται να εξυπηρετήσουν ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί σε μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δεν γνωρίζουν το πώς πρέπει να αντιδράσουν για την ασφάλεια όλων. Αναλογικά πάντα, οι πυρκαγιές που παίρνουν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ λιγότερες από αυτές που δημιουργούνται από αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ έχουν και διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης.

Ilektrika aftokinita

Σύντομα όμως, η νομοθεσία της Ε.Ε. θα εμπλουτιστεί με νέες προσαρμογές για την ενίσχυση της ασφάλειας μεταφοράς ηλεκτρικών οχημάτων δια θαλάσσης. Ήδη ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) έχει εκδώσει μια ντιρεκτίβα πάνω στη μεταφορά των συγκεκριμένων οχημάτων στους χώρους των Ρο-Ρο και των επιβατηγών πλοίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται, τέλος, ότι το σκεπτικό πίσω από την άρνηση της Ε.Ε. να επιβάλει ένα σχετικό «ban» είναι ότι η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην αυστηροποίηση των προδιαγραφών ασφαλείας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι που θα καταστήσει ασφαλέστερη -μεταξύ άλλων- και τη μεταφορά τους δια θαλάσσης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ