Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας: Ο νέος μεγάλος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στο χάος του Κηφισού

αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα

Ένας νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 40 χλμ. μπορεί να απορροφήσει την κυκλοφορία των φορτηγών και να αποσυμφορήσει την κορεσμένη Λεωφ. Κηφισού.

Σε μια εξίσωση για δυνατούς λύτες έχει εξελιχθεί η αποσυμφόρηση του Κηφισού, του οδικού άξονα με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα, όπου καθημερινά σημειώνονται τεράστιες καθυστερήσεις.

Καταλυτικό ρόλο στο χάος στο «Ποτάμι» έχει και η έντονη κυκλοφοριακή δραστηριότητα φορτηγών, τα οποία εισέρχονται στον Κηφισό από την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, με κατεύθυνση τις σημαντικές Βιομηχανικές Περιοχές Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου Πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.

Την απομάκρυνση των βαρέων οχημάτων από τον Κηφισό, που θα επέφερε τη βελτίωση των κυκλοφοριακών δεδομένων στον Κηφισό, θα μπορούσε να σημάνει η υλοποίηση ενός έργου που είναι γνωστό ως η «Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μποτιλιάρισμα Κηφισός

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο πολλών χιλιομέτρων που θα ξεκινάει από κόμβο στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και θα καταλήγει στην Ελευσίνα, παρακάμπτοντας (όπως υποδηλώνει και το προσωνύμιό του) το ήδη κορεσμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου Αττικής.

Το έργο αποτελεί εδώ και χρόνια ένα «καυτό» οδικό πρότζεκτ, με τον αρχικό σχεδιασμό να προέβλεπε αφετηρία την Υλίκη σε κόμβο από τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και κατάληξη στο δυτικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού στην περιοχή του Αγίου Λουκά (Θριάσιο Πεδίο).

Το 2013, μάλιστα, προκηρύχθηκε διαγωνισμός, αλλά δύο χρόνια αργότερα, κατόπιν παρατάσεων, ακυρώθηκε με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξαιτίας των προβλέψεων για αποζημιώσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, εφόσον αποδεικνυόταν από τους παραχωρησιούχους των γειτνιαζόντων αυτοκινητοδρόμων ότι υπέστησαν απώλεια εσόδων λόγω της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου σε αυτούς.

Το 2019 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έβγαλε από το συρτάρι, χωρίς να σημειώνεται κάποια ουσιώδης εξέλιξη. Το έργο ήρθε ξανά στο προσκήνιο τον Μάιο του 2023 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της δέσμης έργων που θα βελτιώσουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πρωτεύουσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μποτιλιάρισμα Κηφισός

Παράλληλα, ενδιαφέρον για την ανάληψη του συγκεκριμένου έργου εκδήλωσε πρόσφατα ελληνικός όμιλος, ο οποίος έθεσε ως αφετηρία αυτή τη φορά του αυτοκινητοδρόμου κόμβο στα Οινόφυτα και κατάληξη πάλι στην Ελευσίνα.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο Αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χλμ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, κ.α.

Εφόσον γίνει πρόσφορο το έδαφος και το έργο πάρει την άγουσα της υλοποίησης, τότε θα επιτευχθεί η σύνδεση του δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού, και των νοτίων οδικών αξόνων της Ελλάδος, με την περιοχή της χώρας βόρεια των Οινοφύτων, απορροφώντας την κίνηση των βαρέων οχημάτων που συμβάλλουν στο χάος του Κηφισού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ