Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στην κίνηση στον Κηφισό
Η υλοποίηση του ξεχασμένου αυτοκινητοδρόμου θα σημάνει την ένωση της Αθηνών-Λαμίας με την Αθηνών-Πατρών, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.
Ατελείωτες είναι οι ουρές οχημάτων που σχηματίζονται καθημερινά στη Λεωφ. Κηφισού, με τους οδηγούς να υποβάλλονται σε τεράστια ταλαιπωρία και να καλούνται να εξοπλιστούν με ατελείωτη υπομονή.
Η ανισομορφία του δρόμου (δηλαδή σε κάποια σημεία το πλάτος του μικραίνει και σε κάποια μεγαλώνει), η συγκοινωνιακή απομόνωσή του και ο μεγάλος αριθμός φορτηγών που του τον χρησιμοποιούν, αποτελούν μόνο μερικά από τα συστατικά του εκρηκτικού κοκτέιλ που μετατρέπουν τη Λεωφ. Κηφισού σε λεωφόρο των… στεναγμών.
BUY NOW
Πέρα από τις - κατά καιρούς - κατασκευαστικές παρεμβάσεις που έχουν καταθέσει οι συγκοινωνιολόγοι, καθοριστική συμβολή στην αποσυμφόρηση του οδικού άξονα με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Ελλάδα θα μπορούσε να έχει και ο αυτοκινητόδρομος «Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη», στον οποίο είχε αναφερθεί ο πρωθυπούργος της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, τον περασμένο Μάιο.
«Τώρα, ειδικά για την λεωφόρο Κηφισού υπάρχει ένα έργο το οποίο προσωπικά το πιστεύω πολύ και αυτό είναι ουσιαστικά η παράκαμψη της Αθήνας, ο δρόμος από τη Ελευσίνα έως την Υλίκη. Είναι ένα έργο το οποίο το εξετάζουμε, πρέπει να το ωριμάσουμε», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος επισήμανε ότι πρέπει να εξεταστούν και κάποια ζητήματα που αφορούν τις ίδιες της συμβάσεις παραχώρησεις.
Γνωστός και ως «η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής» ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, εφόσον υλοποιηθεί, θα ξεκινά από την Υλίκη σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι) και θα τελειώνει στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό. Θα ενώνει τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ με την Αθηνών-Πατρών, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και ειδικότερα την επιβαρυμένη λεωφόρο Κηφισού.
Θα έχει μήκος περί τα 53 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, και θα πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας ώστε να διασφαλίζεται ότι οι μετακινήσεις θα διεξάγονται απρόσκοπτα.
Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος θα σηματοδοτήσει την απευθείας σύνδεση της Πελοποννήσου με Στερεά και Βόρεια Ελλάδα, ενώ θα μειώσει την απόσταση προς το Θριάσιο Πεδίο, το Λιμάνι του Πειραιά και την Πελοπόννησο κατά περίπου 50 χλμ.
Ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη θα κρατήσει τα φορτηγά εκτός του πολεοδομιού ιστού, η ρύπανση θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και θα εξοικονομηθεί χρόνος και κόστος για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Πελοπόννησο.
Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, με απόφαση του τότε αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, καθώς τυχόν αποπεράτωσή του θα άνοιγε τον δρόμο σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους τουλάχιστον δύο «γειτονικών» αυτοκινητοδρόμων που, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.
Το έργο αποκτά νέα δυναμική λόγω και της υπό σχεδιασμό δημιουργίας στη Φυλή του μεγαλύτερου Κέντρου Εφοδιαστικής και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, o διαγωνισμός για την παραχώρηση του οποίου προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2024, με στόχο στο τέλος του 2025 να έχει ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών που σήμερα έχουν έδρα τον Βοτανικό.