Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας -Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στο Νο1 πρόβλημα της πρωτεύουσας

Ο οδικός άξονας των 40 χιλιομέτρων θα μπορούσε να συνδράμει καθοριστικά στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πιο επιβαρυμένη οδική αρτηρία της πρωτεύουσας.
Πυρετωδώς συνεχίζεται η αναζήτηση λύσεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ενός εκ των μεγαλύτερων προβλημάτων των κατοίκων της πρωτεύουσας, το οποίο διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής τους.
Ο πλέον μαρτυρικός άξονας της Αττικής είναι ο Κηφισός που κατά τις ώρες αιχμής πραγματικά παραλύει, προκαλώντας ατελείωτες καθυστερήσεις και τεράστια ταλαιπωρία στους οδηγούς.
BUY NOW
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, ένα έργο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το «Ποτάμι» είναι η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής η οποία παρακάμπτει τον Κηφισό, απορροφώντας μεγάλο κομμάτι του κυκλοφοριακού φόρτου του.

Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Οινόφυτα-Ελευσίνα που έχει «πέσει στο τραπέζι» από μεγαλή τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων, ενός εργαλείου που μπορεί να δώσει λύσεις στην ωρίμανση και την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών, και αναμένεται να υποβληθεί σε νομοθετικές αλλαγές ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο την επιβάρυνση του Δημοσίου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Mέσω του νέου οδικού άξονα, εκτιμάται ότι τα φορτία από τον λιμένα Ελευσίνας θα διακινούνται γρηγορότερα προς την Βόρεια Ελλάδα, θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία από τα βαρέα οχήματα στο Θριάσιο Πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα μειωθεί η κυκλοφορία των φορτηγών στη Λεωφ. Κηφισού.

Η ιστορία της Μεγάλης Παράκαμψης Αττικής αριθμεί πολλά χρόνια, αλλά το έργο δεν έχει καταφέρει να φτάσει στη γραμμή της εκκίνησης. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.
Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει επανέλθει στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να αναγνωρίζει την καθοριστική συμβολή που θα μπορούσε να έχει ο εν λόγω οδικός άξονας στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.
Θυμίζουμε ότι σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των μετακινήσεων των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας μπορούν να διαδραματίσουν και άλλα έργα που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων. Μερικά από αυτά είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Μετρό όπως και ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά.