Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας: Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα λύσει το Νο1 πρόβλημα της Αττικής
Στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η δημιουργία του μεγάλου οδικού bypass που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό.
Ιδιαίτερη μνεία στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο».
Ο κ. Ταχίος εξήγγειλε παρεμβάσεις που έχουν ως στόχο να μετριάσουν την ταλαιπωρία των οδηγών, κάνοντας αναφορά -μεταξύ άλλων- στη δημιουργία του αυτοκινητοδρόμου Οινόφυτα-Ελευσίνα, που έχει κατατεθεί ως πρόταση από μεγαλή τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων.
BUY NOW
Σημειώνεται ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν ένα εργαλείο για την υλοποίηση νέων εργών, κατά το οποίο ιδιωτές υποβάλουν προς την πολιτεία ολοκληρωμένες και κοστολογημένες προτάσεις. Αν αυτές οι προτάσεις γίνουν δεκτές, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου.
Η πρόταση, για την αξιολόγησή της, κατατίθεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης Πρότυπων Προτάσεων, η οποία ωστόσο, μέσω νομοσχεδίου θα αλλάξει, όπως επισήμανε ο κ. Ταχιάος.
Ο αυτοκινητόδρομος Οινόφυτα-Ελευσίνα
Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χλμ. που θα ξεκινάει από την περιοχή των Οινοφύτων και θα καταλήγει στην περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Ο εν λόγω οδικός άξονας θα επιτρέψει στους οδηγούς ΙΧ και βαρέων φορτηγών να παρακάμπτουν το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής, και θα εξυπηρετεί την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Όπως ανέφερε, μάλιστα, ο κ. Ταχιάος, στόχος του υπουργείου είναι ο αυτοκινητόδρομος να συνοδεύεται και από σιδηροδρομική σύνδεση με το Θριάσιο.
Γνωστός και ως η «Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής», ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, που θα λειτουργήσει ως οδικό bypass, βρίσκεται στην επικαιρότητα από το 2013, όταν το υπουργείο Υποδομών προκήρυξε διαγωνισμό. Μετά από αρκετές παραστάσεις, ωστόσο, ακυρώθηκε λόγω των προβλέψεων για αποζημιώσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, εφόσον αποδεικνυόταν από τους παραχωρησιούχους των γειτνιαζόντων αυτοκινητοδρόμων ότι υπέστησαν απώλεια εσόδων εξαιτίας της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου σε αυτούς.
Το 2019 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έβγαλε από το συρτάρι, χωρίς να σημειώνεται κάποια ουσιώδης εξέλιξη. Το έργο επανήλθε στο προσκήνιο τον Μάιο του 2023 από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πλαίσιο των έργων που θα δώσουν τέλος στο κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα.