Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του γιγαντιαίου γαλλο-ιταλικού ομίλου Stellantis, εκτιμά ότι μέσα στην προσεχή τριετία θα πέσουν κατακόρυφα οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων - και το 2026 θα είναι πιο φτηνά από τα θερμικά.
Η υψηλή τιμή ακόμα και των μικρότερων με μέγεθος και δυνατότητες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ευρεία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Ωστόσο, πολύ σύντομα αυτό θα αλλάξει, λέει ο ισχυρός άνδρας της Stellantis.
Ο Carlos Tavares εξέφρασε -στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι, και έπειτα από τη συνάντησή του εκεί με τον Γάλλο πρόεδρο Emmanuel Macron- την πεποίθηση ότι «με την αύξηση της παραγωγής, οι τιμές θα πέσουν ραγδαία», καθώς και ότι από το 2026 τα EV θα είναι πιο φτηνά σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή diesel).
BUY NOW
Σε τέσσερα χρόνια λοιπόν, σύμφωνα με τον Πορτογάλο, τα θερμικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν «λίγο πάνω από 20.000 ευρώ», και η τιμή αυτή θα ευθυγραμμίζεται με την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, σημειώνει, η τιμή των τελευταίων θα είναι ασταθής, καθώς «θα είναι βαρέως εκτεθειμένη στη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών» για την κατασκευή των μπαταριών.
Πέραν της τιμής των EV, ο C. Tavares εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για τις πολιτικές των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων σχετικά με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. «Δεν μπορούμε να παραμείνουμε στο δόγμα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για όλους, διότι είναι υπερβολικά εκτεταμένο», τόνισε.
Εξέφρασε την απογοήτευσή για την «έλλειψη στρατηγικής» από τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για την προώθηση της εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης. Ο Πορτογάλος ανέκαθεν ζητούσε τη λήψη στρατηγικών μέτρων για την υποβοήθηση της μεσαίας τάξης, η οποία προς το παρόν έχει εξαιρετικά περιορισμένες δυνατότητες αντικατάστασης των παλαιότερων θερμικών αυτοκινήτων με νέα ηλεκτρικά.