Η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας -Πότε θα είναι έτοιμη, ποια περιοχή θα αλλάξει
Καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και μιας περιοχής της Αθήνας θα έχει ο υπό κατασκευή υπογειοποιημένος τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος.
Ένα σημαντικό έργο υλοποιείται στα Σεπόλια, το οποίο αφενός θα ενισχύσει την ελκυστικότητα του σιδηρόδρομου και αφετέρου θα αναβαθμίσει την περιοχή. Πρόκειται για τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, με υπογειοποίηση στην περιοχή των Σεπολίων.
Το έργο υπεγράφη στα Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στις 15 Νοεμβρίου του 2018 και αφορά στη δημιουργία τετραπλού σιδροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ. από τα οποία τα 1,91 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.
BUY NOW
Ο σιδηροδρομικός διάδρομος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος, κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας και θα είναι διπλής διατομής.
Πρώτα θα ολοκληρωθεί (εντός Α’ εξαμήνου 2025) ο δυτικός διάδρομος που θα «φιλοξενεί» τους υπεραστικούς συρμούς και θα ακολουθήσει ο ανατολικός που θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστικών συρμών.
Με δεδομένο ότι θα διπλασιαστούν οι γραμμές, αναμένεται να διευκολυνθεί σε σημαντικό βαθμό η κυκλοφορία των τρένων, καθώς θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο χρόνος των δρομολογίων και θα αυξηθεί ο αριθμός τους.
Σημειώνεται ότι σημαντικό θα είναι και το όφελος για την περιοχή, η οποία με το πέρας του έργου θα είναι θεαματικά αναβαθμισμένη σε αισθητικό επίπεδο.
Αυτό διότι θα ενοποιηθεί το σύνολο της έκτασης της οδού που σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηρόδρομου, ενώ θα αποδοθεί στη γειτονιά και μια πράσινη νησίδα.
Παράλληλα, θα μειωθεί η όχληση από τη διέλευση των τρένων και ταυτόχρονα θα βελτιωθεί αισθητά η ποιότητα της ατμόσφαιρας.
Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:
- Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).
- Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
- Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
- Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
- Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
- Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
- Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
- Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
- Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου
Το έργο, που συγρηματοδοτείται από τον χρηματοδοτικό Μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) έχει προϋπολογισμό 66,8 εκατ. ευρώ.