Έρχεται το μεγάλο «κραχ» της βενζίνης -Πότε και γιατί θα «βυθιστεί» η τιμή της κάτω από το 1,5 ευρώ
Οι μεγάλες ποσότητες αδιάθετης βενζίνης στη βορειοδυτική Ευρώπη προμηνύουν ελεύθερη πτώση στις τιμές του καυσίμου.
Σταθερή μείωση εκτιμάται ότι θα γνωρίζει προϊόντος του χρόνου η ζήτηση για τη βενζίνη, εξαιτίας μιας σειράς παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων της αύξησης της δημοφιλίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της εδραίωσης του καθεστώτος της τηλεργασίας.
Τις επιπτώσεις της μειωμένης ζήτησης για το δημοφιλές υγρό καύσιμο έχουν αρχίσει να γνωρίζουν οι βορειοδυτικές χώρες της Ευρώπης, οι οποίες δείχνουν ανήμπορες να εξάγουν το προϊόν τους.
BUY NOW
Σύμφωνα με το Brecorder, στον αποθηκευτικό κόμβο Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα (ARA) τα αποθέματα βενζίνης έχουν εκτοξευτεί στους 1,34 εκατ. τόνους, μιας και το ενδιαφέρον των παραδοσιακών αγοραστών δείχνει αρκετά εξασθενημένο.
Ειδικότερα, τον περασμένο Μάιο οι αποστολές βενζίνης από τη βορειοδυτική Ευρώπη στις ΗΠΑ και τη Δυτική Αφρική κατακρημνίστηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Ιούνιο του 2020, συμπαρασύροντας τα περιθώρια διύλισης στα 20 ευρώ/βαρέλι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, τον περασμένο μήνα οι ροές του καυσίμου στις δύο περιοχές μειώθηκαν στους 1,38 εκατ. τόνους, όταν τον Απρίλιο έφταναν τους 2,05 εκατ. τόνους.
Καταλυτικό ρόλο στο να μείνουν αδιάθετες μεγάλες ποσότητες βενζίνης στον εμπορικό κόμβο ARA διαδραμάτισε και η στροφή των Σκανδιναβών προς την ηλεκτροκίνηση που, όπως είναι λογικό, έχει μειώσει τον αριθμό των συμβατικών ΙΧ που κυκλοφορούν στους δρόμους, και φυσικά την… κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Με δεδομένο ότι οι αποθηκευτικοί χώροι βενζίνης των χωρών της Βορειοδυτικής Ευρώπης δείχνουν να γεμίζουν και η ζήτηση για το καύσιμο είναι μειωμένη, δεν φαντάζει απίθανο αυτές να επιχειρήσουν να απαλλαγούν από τις πλεονάζουσες ποσότητές τους, ρίχνοντας σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα τις τιμές του καυσίμου.
Μια μείωση που θα έχει ως μεγάλους κερδισμένους τους καταναλωτές, οι οποίοι θα δουν να μειώνεται αισθητά το κόστος ανεφοδιασμού του αυτοκινήτου τους.
Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν ο περιορισμός στις μετακινήσεις καταβαράθρωσε τη ζήτηση για καύσιμα, επιφέροντας μεγάλη πτώση στην τιμή τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τον Απρίλιο του 2020, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης πανελλαδικά είχε διαμορφωθεί στο 1,347 ευρώ το λίτρο, καταγράφοντας τότε πτώση 27 λεπτών/λίτρο από τις αρχές του 2020. Το πετρέλαιο κίνησης είχε φτάσει στα 1,132 ευρώ/λίτρο, κατά 26 λεπτά μειωμένο συγκριτικά με τις αρχές του 2020.
Στο φλέγον ζήτημα της μελλοντικής ζήτησης για βενζίνη αναφέρθηκε πρόσφατα, μιλώντας στο Yahoo Finance, και η ιδρύτρια της αμερικανικής συμβουλευτικής εταιρείας Lipow Oil Associates.
Όπως υποστήριξε, κάθε χρόνο η ζήτηση για βενζίνη στις ΗΠΑ θα μειώνεται κατά περίπου 1%, κάτι το οποίο οφείλεται στη διάδοση της τηλεργασίας, στο αυξημένο κόστος των καυσίμων που έχει μειώσει την οδηγική δραστηριότητα των πολιτών, αλλά και στη συνεχώς αυξανόμενη δημοφιλία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.