Το μεγάλο λάθος της Αττικής Οδού

attiki odos megalo lathos

Η Αττική Οδός, ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος της χώρας, δεν έχει καταφέρει να δικαιολογήσει τα πανάκριβα διόδια, ενώ δείχνει πως δεν μαθαίνει από τα λάθη του παρελθόντος.

Σημαντικές αλλαγές που θα αλλάξουν προς το καλύτερο τον συγκοινωνιακό χάρτης της Αθήνας υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εστιάζοντας στην εξομάλυνση της κυκλοφορίας στους δρόμους, η οποία διεξάγεται μετ’ εμποδίων, ειδικά μετά την επιστροφή στα προ πανδημίας κυκλοφοριακά δεδομένα.

Αναμφίβολα, το… σπάσιμο νεύρων πίσω από το τιμόνι πολλών δρόμων -μεταξύ των οποίων η Λ. Κηφισίας - δεν αποτελεί ευχάριστη κατάσταση για κανέναν οδηγό. Παρ’ όλα αυτά δεν είναι το ίδιο να είσαι κολλημένος στη Λ. Κηφισίας, έναν κεντρικό οδικό άξονα που η διάνοιξή του συντελέστηκε κατά τις δεκαετίες του 1950 και 1960, με το κινείσαι μετ’ εμποδίων (όπως και γίνεται) στην Αττική Οδό, έναν σύγχρονων προδιαγραφών ιδιωτικό οδικό άξονα, ο οποίος…αυτοπροσδιορίζεται ως ο κορυφαίος στην Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, δύσκολα υπάρχει κάποιος κάτοικος Αθηνών που μπορεί να δικαιολογήσει το γεγονός πως υποβάλλεται σε μεγάλη ταλαιπωρία καθημερινά, κινούμενος σε ένα οδικό δίκτυο στο οποίο υποχρεούται να πληρώσει πανάκριβα διόδια ώστε να εισέλθει σε αυτό και να «απολαύσει» τις υπηρεσίες του.

Αττική οδός μεγάλο λάθος

Το μεγάλο λάθος

Κραυγαλέο παράδειγμα αστοχίας εκ μέρους της Αττικής Οδού Α.Ε. αποτελεί ο σχεδιασμός του τμήματος κόμβος Κηφισίας - κόμβος Μεταμόρφωσης, όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση απειλεί σε καθημερινή βάση την ψυχική υγεία των οδηγών.

Και όλα αυτά εξαιτίας του μεγάλου λάθους της εταιρείας να δημιουργήσει μόνο μια λωρίδα εξόδου στην κατεύθυνση από το αεροδρόμιο προς την Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας στον κόμβο Μεταμόρφωσης και μάλιστα, χωρίς προτεραιότητα έναντι της αντίστοιχης λωρίδας εξόδου από την Ελευσίνα προς την Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας, με αποτέλεσμα να μπλοκάρονται χιλιάδες οδηγοί κάθε πρωί. Οδηγοί που κάθε μέρα βιώνουν… μια επί πληρωμή ταλαιπωρία, έχοντας φροντίσει να βγάλουν από την τσέπη τους ένα σημαντικό μέρος από το περίσσευμά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα μεγιστοποιείται τις ημέρες εξόδου του Σαββατοκύριακου ή των αργιών, ενώ είναι πολλές φορές σύνηθες φαινόμενο η ουρά των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων να φθάνει σχεδόν στην προηγούμενη έξοδο, δημιουργώντας έτσι προβλήματα για την ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων.

Τα υπόλοιπα ατοπήματα

Ο «κουτσός» κόμβος της Μεταμόρφωσης αποτελεί το μεγάλο, αλλά όχι το μοναδικό ατόπημα στο οποίο έχει υποπέσει η Αττική Οδός Α.Ε. αλλά και η εταιρεία που έχει αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, Αττικές Διαδρομές.  Πρόσφατα αποδείχθηκε ότι υστερεί δραματικά και σε έργα συντήρησης και διαχείρισης έκτακτων καταστάσεων, μετά τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στο οδικό δίκτυό της κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» και ενώ είχαν γίνει προβλέψεις για σφοδρές χιονοπτώσεις.

Ο κατάλληλος επιχειρησιακός μηχανισμός για την αντιμετώπιση έστω των βασικών προβλημάτων… αγνοούνταν, η έγκαιρη ενημέρωση προς τους εγκλωβισμένους έλαμπε δια της απουσίας της, και η παροχή νερού και φαγητού στους ταλαιπωρημένους οδηγούς δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Η εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού δεν κατάφερε να περάσει τις εξετάσεις.

Αττική οδός μεγάλο λάθος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο βαθμός της ήταν… κάτω από τη βάση, παρόλο που τον Σεπτέμβριο του 2019 είχαν ξαναδοκιμαστεί - ανεπιτυχώς - τα αντανακλαστικά της όταν σε μια νεροποντή μόλις λίγων ωρών, οι δρόμοι της είχαν μετατραπεί σε ποτάμια.

Μίνι… φιάσκο σημειώθηκε και με τις αποζημιώσεις για τη μεγάλη ταλαιπωρία των πολιτών στα χιόνια, μιας και παρατηρήθηκε πρωτοφανής ολιγωρία στην καταβολή των 2.000 ευρώ. Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων έκλεισε στις 11 Φεβρουαρίου και μέχρι πρότινος δεν υπήρχε… ούτε φωνή ούτε ακρόαση σχετικά με τις αποζημιώσεις.

Οι διαδικασίες για την απόδοση των ποσών μετατίθονταν από εβδομάδα σε εβδομάδα, ενώ μέχρι σήμερα ο αριθμός όσων έχουν δει στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους τα 2.000 ευρώ είναι μόλις τριψήφιος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αιτήσεις ήταν σχεδόν 12.000, αλλά μόλις 3.500 θα εγκριθούν.

Οιωνός κακών

Το μεγάλο λάθος της Αττικής Οδού αναμένεται να διορθωθεί μιας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κινήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επέκταση της Λ. Κύμης, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση στην έξοδο της Αττικής Οδού στο κόμβο της Μεταμόρφωσης και μετά από δεκαετίες να λυθεί το μεγάλο αυτό πρόβλημα - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ