Με δεδομένο ότι οι ουρές χιλιομέτρων στον κόμβο της Μεταμόρφωσης αποτελούν μια καθημερινή κατάσταση, δεν προκαλεί καμία εντύπωση που οι οδηγοί υποβλήθηκαν σε μεγάλη ταλαιπωρία και κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Σε αβίωτη πόλη μετατρέπεται κατά τις ώρες αιχμής η Αθήνα, με το κυκλοφοριακό κομφούζιο να δυσχεραίνει τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες «βουλιάζουν» από οχήματα και οι οδηγοί καλούνται να εξοπλιστούν με μεγάλη υπομονή, συμβιβαζόμενοι με τις καθυστερήσεις.
Αναμφίβολα, το… σπάσιμο νεύρων πίσω από το τιμόνι πολλών δρόμων -μεταξύ των οποίων η Λ. Κηφισίας - δεν αποτελεί ευχάριστη κατάσταση για κανέναν οδηγό. Παρ’ όλα αυτά δεν είναι το ίδιο να είσαι κολλημένος στη Λ. Κηφισίας, έναν κεντρικό οδικό άξονα που δημιουργήθηκε κατά τις δεκαετίες του 1950 και 1960, με το κινείσαι μετ’ εμποδίων (όπως και γίνεται) στην Αττική Οδό, έναν σύγχρονων προδιαγραφών ιδιωτικό οδικό άξονα, ο οποίος συνιστά τον κορυφαίο αστικό αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας.
BUY NOW
Το μεγάλο λάθος
Παράδειγμα αστοχίας αποτελεί ο σχεδιασμός του τμήματος κόμβος Κηφισίας - κόμβος Μεταμόρφωσης, όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση απειλεί σε καθημερινή βάση την ψυχική υγεία των οδηγών. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι οι ουρές αποτελούν ένα παγιωμένο καθεστώς σε καθημερινή βάση κατά τις ώρες αιχμής, δεν προκαλεί εντύπωση που στο συγκεκριμένο τμήμα σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων κατά τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή, όταν και κορυφώθηκε η έξοδος των εκδρομέων από την πρωτεύουσα.
Και όλα αυτά εξαιτίας του μεγάλου λάθους της εταιρείας να δημιουργήσει μόνο μια λωρίδα εξόδου στην κατεύθυνση από το αεροδρόμιο προς την Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας στον κόμβο Μεταμόρφωσης και μάλιστα, χωρίς προτεραιότητα έναντι της αντίστοιχης λωρίδας εξόδου από την Ελευσίνα προς την Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας, με αποτέλεσμα να μπλοκάρονται χιλιάδες οδηγοί. Οδηγοί που κάθε μέρα βιώνουν… μια επί πληρωμή ταλαιπωρία, έχοντας φροντίσει να βγάλουν από την τσέπη τους ένα σημαντικό μέρος από το υστέρημά τους.
Η μεγάλη αστική σήραγγα που θα αλλάξει το τοπίο
Λύση στο πρόβλημα αναμένεται να δώσει το μεγάλο έργο (με προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης προς Εθνική Οδό με την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού να αναμένεται τους προσεχείς επόμενους μήνες.
Ουσιαστικά θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα αποφεύγουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου που θα είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στη χώρα.