Παρόλο που τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτά των προηγούμενων δεκαετιών, η εκπαιδευτική ύλη συνεχίσει να παραμένει αναχρονιστική.
Κανείς δεν επιτρέπεται να κάθεται πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκίνητου δίχως να κατέχει κάποιες ελάχιστες γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες αποκτώνται, έστω σε πρώιμο βαθμό, κατά τα μαθήματα οδήγησης στις Σχολές Οδηγών.
Εκεί θα μάθει ο εκκολαπτόμενος οδηγός τη σημασία των πινακίδων οδικής σήμανσης, το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται σε μια διασταύρωση, το πώς να χειρίζεται τα πεντάλ κ.ο.κ, ώστε μόλις πιστοποιήσει τις γνώσεις του, αποκτώντας την άδεια οδήγησης, να μπορεί να συμβιώσει ομαλά με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
BUY NOW
Αναντίρρητα, τα παραπάνω αποτελούν απαραίτητα εφόδια που θα ήταν αδύνατον να αποκτήσει κανείς δίχως την καθοδήγηση των εκπαιδευτών οδήγησης. Στον αντίποδα, η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια έχει καταστήσει τα συγκεκριμένα εφόδια μη επαρκή και την εκπαιδευτική ύλη πλήρως αναχρονιστική.
Σε αυτή ασυμβατότητα της υφιστάμενης ύλης στις Σχολές Οδηγών με τις αυτοκινητικές εξελίξεις αναφέρθηκε ο Κίμωνας Λογοθέτης, Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, συμμετέχοντας σε συζήτηση γύρω από θέματα που αφορούν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, της οδικής ασφάλειας και της μικροκινητικότητας, στο «1ο Συνέδριο Energy Save» που διεξήχθη τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου.
«Αν σήμερα ένας νέος οδηγός προσέλθει σε μια σχολή για την απόκτηση διπλώματος, θα εκπαιδευτεί στη συμβατική τεχνολογία του 1980. Θα μάθει πώς τραβάμε το τσοκ του αέρα για να βάλουμε μπροστά το αυτοκίνητο, για τις πλατίνες, τα καρμπυρατέρ. Αντιθέτως, δεν θα αποκτήσει καμία επαφή με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με τα υπόλοιπα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και με τα δίκτυα φορτιστών που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις».
Παράλληλα, ο κ. Λογοθέτης παρέθεσε και κάποια παραδείγματα νέων συστημάτων που φέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με χαρακτηριστικό αυτό της αναγεννητικής πέδησης (σ.σ. φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά την επιβράδυνση), που απαιτούν εκπαίδευση.
Η πρότασή του ήταν να επικαιροποιηθεί «άμεσα η εκπαιδευτική ύλη και να αντικατασταθούν τα μαθήματα που αφορούν -επί παραδείγματι- στα καρμπυρατέρ με ενότητες για τις νέες τεχνολογίες και την ηλεκτροκίνηση», ενώ πρότεινε ο υποψήφιος οδηγός να εκπαιδεύεται και πάνω στις επιπτώσεις από ένα τροχαίο ατύχημα όπου εμπλέκεται ηλεκτρικό όχημα, όπως και στις ενέργειες στις οποίες αυτός θα πρέπει να προβεί κατόπιν της σύγκρουσης προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα κινδυνέψει.
Τέλος, αναφέρθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μετεκπαίδευσης των οδηγών, μιας και ένας άνθρωπος που οδηγεί επί χρόνια ένα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο δεν μπορεί να κάτσει από τη μία μέρα στην άλλη σε ένα σύγχρονο ΙΧ το οποίο βρίθει από νέα συστήματα τα οποία αγνοεί.