Μέσα στους προσεχείς μήνες θα ξεκινήσουν οι κύριες εργασίες για την κατασκευή του Flyover, του εναέριου δρόμου που, μαζί με το Μετρό, θα αλλάξει τη συμπρωτεύουσα.
Στα μεγάλα έργα που εκτελούνται σε ολόκληρη τη χώρα και θα αλλάξουν τον χάρτη των υποδομών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ένα από τα έργα που έχουν ήδη πάρει την άγουσα της υλοποίησης είναι ο Flyover, η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα, που θα κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη, ανακουφίζοντας την Ανατολική Περιφερειακή Οδό.
BUY NOW
Η σύμβαση του μεγάλου έργου ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 478 εκατ. ευρώ, για τη Θεσσαλονίκη υπεγράφη στις 19 Δεκεμβρίου του 2022, με ανάδοχο σχήμα τις εταιρείες «ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος».
Από τις αρχές Απριλίου ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, οι τελικές μελέτες εκπονούνται, ενώ σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του προσεχούς Φθινοπώρου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Flyover αφορά σε 13 χλμ., με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα εναέριας οδού -δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας «Flyover»-, 10 νέες γέφυρες.
Πρόκειται για έναν «δρόμο πάνω από το δρόμο», που θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό, αυξάνοντας την κυκλοφοριακή της ικανότητα, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια και μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα με λιγότερους εκπεμπόμενους ρύπους.
Παράλληλα, οι οδηγοί θα εξασφαλίσουν ευκολότερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική και θα παρακάμπρουν εύκολα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό, κάτι που θα βοηθήσει στο να μειωθεί ο όγκος ΙΧ εντός της πόλης.
Ακόμα, θα βελτιωθεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και ο κόστος των μεταφορών, και θα αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Η κατασκευαστική περίοδος του Flyover έχει υπολογιστεί σε 48 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι είναι δυνατή η ολοκλήρωσή του μέχρι το τέλος του 2027.
Υπενθυμίζεται ότι τον χάρτη της συμπρωτεύουσας θα αλλάξει και το Μετρό της Θεσσαλονίκης που, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό στις αρχές του 2024.