Η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο θα βρίσκεται στη Μεσόγειο -Τι συμβαίνει με το έργο των 14,6 δισ. ευρώ;
Ένα αποφασιστικό βήμα για την όδευση του μεγάλου έργου στις ράγες της υλοποίησης φαίνεται ότι έγινε στις 12 Σεπτεμβρίου.
Σίγουρος ότι το έργο κατασκευής γέφυρας-μαμούθ, που θα ενώσει τη Σικελία με την Καλαβρία, στο στενό της Μεσσήνης, θα ξεκινήσει εντός του τρέχοντος έτους συνεχίζει να εμφανίζεται ο Ματέο Σαλβίνι, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Μελόνι και υπουργός Μεταφορών.
Πρόκειται για ένα έργο που έχει πέρασει μέσα από συμπληγάδες πέτρες, και δεν έχει καταφέρει να πάρει την άγουσα της υλοποίησης. Μεταξύ άλλων διότι σύμφωνα με τους επιστήμονες η τοποθεσία όπου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί η γέφυρα είναι μία από τις περιοχές με τον υψηλότερο σεισμικό κίνδυνο στην Ευρώπη.
BUY NOW
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι υπάρχει ενεργό ρήγμα και έτσι ενέχει ο κίνδυνος σεισμού σαν και αυτόν που προκλήθηκε το 1908, με δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους.
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το έργο, Stretto di Messina, έχει προχωρήσει σε σχετικές μελέτες, οι οποίες ωστόσο τον περασμένο Απρίλιο κρίθηκαν ανεπαρκείς, με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενεργειακής Ασφάλειας να ζητάει 239 επιπλέον διευκρινίσεις και έγγραφα σχετικά με τους κινδύνους σεισμού και τσουνάμι, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, την οικονομικη βιωσιμότητα του έργου κ.ο.κ.
Στις 12 Σεπτεμβρίου η Stretto di Messina Spa παρέδωσε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενεργειακής Ασφάλειας την πρόσθετη τεκμηρίωση, όπου επιβεβαιώνεται η βιωσιμότητα του έργου.
Μεταξύ άλλων στην πρόσθετη τεκμηρίωση αναφέρεται ότι ακόμα και αν επαναληφθεί ο σεισμός του 1908, η γέφυρα δεν θα υποστεί σημαντική ζημιά, ενώ θα είναι ασφαλής και σε περίπτωση τσουνάμι.
Ιταλικά δημοσιεύματα υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά ένα αποφασιστικό βήμα προκειμένου να οδεύσει στις ράγες της υλοποίησης το έργο, το οποίο βρίσκεται πολύ υψηλά στην ατζέντα του Σαλβίνι από το 2022, όπως και πολλών άλλων κυβερνήσεων στο παρελθόν.
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 14,6 δισ. ευρώ και στόχος είναι το έργο να είναι έτοιμος ως το τέλος του 2030.
Αφορά στην κατασκευή γέφυρας με βασικό άνοιγμα άνω των 3,3 χλμ. που εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει τη μακρύτερη κρεμαστή γέφυρα (σιδηροδρομική και οδική) στον κόσμο και θα ενώσει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα. Αυτή τη στιγμή μακρύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο είναι η γέφυρα Τσανάκαλε 1915 στην Τουρκία, με βασικό άνοιγμα 2.023 μ.
Θα έχει 6 λωρίδες κυκλοφορίας για αυτοκίνητα (3 ανά κατεύθυνση) και 2 σιδηροδρομικές γραμμές ενδιάμεσα, ενώ θα μπορεί να αντέχει τη διέλευση 200 τρένων ανά ημέρα και 6.000 αυτοκινήτων ανά ώρα.
Η γέφυρα θα αντικαταστήσει τη σημερινή σύνδεση -η οποία πραγματοποιείται με φέρι μποτ- διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών από το μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου, τη Σικελία, στην ηπειρωτική Ιταλία, και το αντίστροφο.