Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο αστικό τούνελ στην Ελλάδα -Πού θα κατασκευαστεί, πότε θα είναι έτοιμο

siragga-lioupoli

Το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης θα δημιουργήσει μια νέα έξοδο προς την Εθνική Οδό, αποφορτίζοντας τον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Έργο-ανάσα τόσο για την ίδια τη Λεωφ. Κύμης όσο και για τον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού, όπου καθημερινά σημειώνονται ουρές χιλιομέτρων, προβάλει η επέκταση της Λεωφ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδο στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη, στη Λυκόβρυση.

Πρόκειται για ένα έργο που μολονότι έχει δημοπρατηθεί και έχει ανάδοχο, την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, βρίσκεται επί μήνες στον «πάγο», αφενός διότι δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και αφετέρου επειδή εκκρεμεί η εκδίκαση από το ΣτΕ της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπόθεση αρχικά θα έπρεπε να εξεταστεί τον Ιούνιο του 2023, αλλά κατόπιν διαδοχικών παρατάσεων η εκδίκαση μετατέθηκε για τις 15 Οκτωβρίου του 2024. Σημειώνεται ότι η ετυμηγορία του Συμβουλίου της Επικρατείας θα έχει καθοριστικό ρόλο στο μέλλον του έργου, δεδομένου ότι μια απόφαση υπέρ της προσφυγής ενδεχομένως να βάλει φρένο στην υλοποίηση της εν λόγω οδικής παρέμβασης που μπορεί να έχει καθοριστική συμβολή στην εξομάλυνση των μετακινήσεων δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της πρωτεύουσας.

Αττική Οδός

Ο Δήμος Ηρακλείου τίθεται υπέρ της υλοποίησης της Λεωφ. Κύμης, αναγνωρίζοντας τα μεγάλα οφέλη που θα προκύψουν από το έργο, αλλά ζητά η διέλευση του οδικού άξονα μέσα από το Ηράκλειο να γίνει με σκεπαστό κομμάτι, καθώς με αυτό τον τρόπο θεωρεί ότι θα αποφευχθεί η διχοτόμηση της πόλης.

Το προφίλ του έργου

Το έργο θα υλοποιηθεί στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς, με την κατασκευή οδικού άξονα περίπου 3,8 χλμ. Η ολοκλήρωση με τη σύνδεση Ε.Ο Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από αυτά, τα 2,4 χλμ. θα έχουν τη μορφή σήραγγας που θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.

Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μια νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης και προκαλούν τεράστια ταλαιπωρία.

Σημειώνεται ότι εφόσον ο διαγωνισμός προχωρήσει και υλοποιηθεί το έργο, θα αποτελεί την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από το 2004, όταν και ο συγκεκριμένος οδικός άξονας τέθηκε σε λειτουργία στο σύνολό του.

Η διάρκεια των εργασιών της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης έχει οριστεί σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον λοιπόν οι υπογραφές «πέσουν» μέσα στο 2025, τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει το 2029.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ