Προχωρά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα -Πότε θα είναι έτοιμο, πώς θα αλλάξει τις μετακινήσεις μας
Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους περιοχών οι οποίες σήμερα είναι απομονωμένες από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή της νέας, Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας που με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο υπό υλοποίηση δημόσιο έργο στη χώρα μας.
Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστεί το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδή με γραμμή μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς που θα εξυπηρετούν καθημερινά περί του 350.000 πολίτες.
BUY NOW
Ο πρώτος Μετροπόντικας έχει πιάσει ήδη δουλειά, έχοντας κάνει ήδη τα πρώτα 120 μέτρα της διαδρομής του ξεκινώντας από το φρέαρ Κατεχάκη, ενώ στις αρχές του επόμενου έτους θα ξεκινήσει το ταξίδι του και το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών από το Φρέαρ Βεΐκου, όπου και γίνεται η συναρμολόγησή του. Οι δύο Μετροπόντικες θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό έχοντας «ανοίξει» 13 χλμ. σήραγγας, όπου και θα αποσυναρμολογηθούν.
Παράλληλα, εργασίες γίνονται και για την κατασκευή των σταθμών, συμπεριλαμβανομένου εκείνου στο Γαλάτσι, περιοχή στην οποία θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου.
Μεταξύ άλλων θα περιοριστεί το πλάτος του οδοστρώματος σε κεντρικές αρτηρίες της περιοχής, όπως η Λ. Βεΐκου, η Λ. Γαλατσίου και η οδός Πρωτοπαπαδάκη. -Δείτε αναλυτικά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εδώ.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2029, παραδίδοντας στο επιβατικό κοινό τους εξής σταθμούς: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Όπως και το Μετρό Θεσσαλονίκης, θα έχει driverless συρμούς, ενώ την ασφάλεια θα υπηρετεί το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC (Communications-based train control), το οποίο συνδράμει καθοριστικά στην αποτροπή της σύγκρουσης των συρμών, καθώς θα υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού έτσι ώστε να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.
Τέλος, προβλέπονται αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, που θα αποτρέπουν την πτώση επιβατών στις ράγες.