Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για να «πιάσει δουλειά» ο Μετροπόντικας που θα «σκάψει» την Αθήνα για την υλοποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό. Σήμερα στο εργοτάξιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το εργοτάξιο του Μετρό στην Κατεχάκη, απ’ όπου θα ξεκινήσει το «ταξίδι» του το πρώτο μηχάνημα εσκαφής σηραγγών (TBM) για τη Γραμμή 4, θα επισκεφτεί σήμερα Τρίτη 18 Απριλίου και ώρα 17:30 ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, η συναρμολόγηση του Μετροπόντικα βρίσκεται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο. «Αυστηρό» χρονοδιάγραμμα για την εκκίνηση της διαδικασίας εσκαφής της σήραγγας δεν υπάρχει, αλλά αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του Μαΐου.
BUY NOW
Υπενθυμίζεται ότι η πρόοδος που έχει σημειωθεί στη συναρμολόγηση του μηχανήματος ΤΒΜ αποτυπωνόταν και στις φωτογραφίες που είχε δημοσιεύσει πρόσφατα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Ο πρώτος «Μετροπόντικας» θα «σκάψει» την Αθήνα έχοντας ως αφετηρία το φρέαρ στην Κατεχάκη, πλησίον του ομώνυμου σταθμού, και θα φτάσει μέχρι στον σταθμό του Ευαγγελισμού όπου και θα συναντηθεί με τον δεύτερο Μετροπόντικα (σ.σ. δεν έχει ακόμα παραληφθεί), ο οποίος θα «πιάσει» δουλειά από το φρέαρ στο Άλσος Βεΐκου.
Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα
Με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας συνιστά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα και αναμένεται να προσδώσει πολύπλευρα οφέλη στο συγκοινωνιακό τοπίο της πρωτεύουσας.
Με μήκος 12,8 χλμ., το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου -Γουδή) έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα, δικαστήρια, δημόσια κτίρια και νοσοκομεία.
Συνολικά, το τμήμα Α’ τμήμα της Γραμμής 4 θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Δρομολογία θα εκτελούν συνολικά 20 συρμοί χωρίς οδηγό (driverless, όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης) που σε ώρες αιχμής θα περνούν από τους σταθμούς κάθε 90 δευτερόλεπτα.
Το μεγάλο αυτό έργο, που εκτιμάται ότι θα παραδοθεί σε περίπου 96 μήνες, αναμένεται να μειώσει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 53.000 ημερησίως, με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 318 τόνους την ημέρα, ενώ επιπλέον 340.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά.