Το μεγαλύτερο έργο της Αθήνας -Οι νέοι σταθμοί του Μετρό που θα αλλάξουν την πρωτεύουσα

grammi 3 metro peiraias ipothalassios

Προχωρούν οι εργασίες για την υλοποίηση της νέας γραμμής του Μετρό που θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες ημερησίως, συνδράμοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το ταξίδι του στα έγκατα της της πρωτεύουσας έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ημέρες ο Μετροπόντικας «Αθηνά» για τη διάνοιξη της σήραγγας της νέας Γραμμής 4 του Μετρό που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Ελλάδας.

Με αφετηρία του το Φρέαρ Κατεχάκη, το μηχάνημα TBM θα κατευθυνθεί προς τα ανατολικά προάστια (Γουδή, Ζωγράφου, Καισαριανή) για να συναντηθεί στη συνέχεια στην περιοχή του Ευαγγελισμού με τον Μετροπόντικα «Νίκη» που θα εκκινήσει τους προσεχείς μήνες από το εργοτάξιο στο Άλσος Βεϊκου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετροπόντικας Αθηνά Μετρό

Tο πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, μήκους 13 χλμ., θα έχει συνολικά 15 σταθμούς, με αφετηρία το Άλσος Βεΐκου, τερματικό το Γουδή, και ενδιάμεσους σταθμούς τους εξής: Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι,, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια και Ζωγράφου. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται στους 96 μήνες (8 χρόνια) από την έναρξη της κατασκευής.

Πού θα βρίσκονται οι σταθμοί

Σταθμός Βεΐκου: Xωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου.

Σταθμός Γαλάτσι: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου.

Σταθμός Ελικώνος: Χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος.

Σταθμός Κυψέλη: Χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταθμός Δικαστήρια: Χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελεπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

Σταθμός Αλεξάνδρας: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας.

Σταθμός Εξάρχεια: Χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας.

Σταθμός Ακαδημίας: Χωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας.

γραμμή 4 μετρό

Σταθμός Κολωνάκι: Χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη.

Σταθμός Ευαγγελισμός: Χωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.

Σταθμός Καισαριανή: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταθμός Πανεπιστημιούπολη: Χωροθετείται στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας.

Σταθμός Ιλίσια: Χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου.

Σταθμός Ζωγράφου: Χωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου.

Σταθμός Γουδή: Χωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.

Μετρό Αθήνας

Πώς θα βελτιωθούν οι μετακινήσεις μας

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με τη Γραμμή 4 το Μετρό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μετριαστεί κατά 318 τόνους/ημέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γραμμή 4 θα έχει συρμούς χωρίς οδηγό (τρένα), ενώ θα υπάρχουν και εξελιγμένα συστήματα ελέγχου που θα συνδράμουν στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ