Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη φτιάχνεται στην Κρήτη

ΒΟΑΚ Κρήτη

Μπαίνουν τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ, τον νέο μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης που θα αναβαθμίσει πλήρως το νησί, προσδίδοντάς του σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη.

Σημαντικό ορόσημο για την Κρήτη, αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα ήταν η Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου, μιας και υπογράφηκε η σύμβαση για το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων 2021, έχοντας προϋπολογισμό 169 εκατ. ευρώ.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, χαιρέτισε την υπογραφή της σύμβασης, διαμηνύοντας ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια. 

βοακ μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος Ευρώπης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες του τμήματος Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος:

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, με την κατασκευή τετράιχνης αρτηρίας, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, συνολικού μήκους 14,5 χλμ, και η μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του έργου θα βελτιωθεί και θα διαπλατυνθεί ο υφιστάμενος δρόμος από την πρώτη είσοδο της Νεάπολης μέχρι τον κόμβο Κριτζάς στον Άγιο Νικόλαο.

Θα αναπτυχθεί και θα κατασκευαστεί επίσης πλήρες δίκτυο εγκάρσιων και παράπλευρων οδών (μήκους περίπου 2 χλμ. και 9 χλμ. αντίστοιχα) για να επικοινωνούν οι περιοχές εκατέρωθεν του νέου ουσιαστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.

Θα κατασκευαστούν επιπλέον τρεις ανισόπεδοι κόμβοι (Νεάπολης, Λιμνών και Αγίου Νικολάου), πέντε γέφυρες, οκτώ κάτω διαβάσεις και πέντε έργα μερικής και ολικής κάλυψης λωρίδων κυκλοφορίας και έργα αντιστήριξης (Cut & Cover), καθώς και υδραυλικά έργα για την αποστράγγιση των οδών και την απορροή των oμβρίων, αλλά και έργα διευθέτησης ρεμάτων και χειμάρρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΒΟΑΚ: Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ένας αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 294 χλμ. και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ που, όταν ολοκληρωθεί, θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία.

Πρόκειται για το το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, ενώ αναμένεται να προσδώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε όλο το νησί.

Ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους σύνδεσης με τα σημαντικά αστικά κέντρα, λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές περιοχές και τουριστικά θέρετρα.

Πέρα από το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, υπάρχει το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), για να ακολουθήσει το Χανιά-Ηράκλειο (157,5 χλμ.) που θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης και σύντομα θα εισέλθει στη Β' φάση του διαγωνισμού.

βοακ μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος Ευρώπης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου 290 εκατ. €.
Τεχνικά Στοιχεία:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου:22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
  • 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)
  • 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)

Χανιά-Ηράκλειο

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ