Ελλάδα: Προχωρά ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη -Πότε θα είναι έτοιμος

boak1

Ο νέος αυτοκινητόδρομος με προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. θα ενώσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.

Στην Κρήτη κατασκευάζεται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης, που θα ενώσει τις δύο άκρες του νησιού. Πρόκειται για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που έχει χωριστεί σε τρία διακριτικά μέρη.

Τα δύο (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) έχουν συμβασιοποιηθεί, ενώ εξελίξεις θα έχουμε σύντομα και στο τμήμα παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157.5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα γνωστοποιηθεί η ακριβής ημερομηνία που θα αποκαλύψει ποιος θα είναι ο ανάδοχος για το τμήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ. Οι 3 οικονομικοί φορείς που διεκδικούν το συγκεκριμένο τμήμα και είναι οι εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-«ΕΝΩΣΗ ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ» «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM»
-«ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων,
Κατασκευών»
-«ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.»

Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι για το έργο έχουν κατατεθεί προσφυγές από δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου κατά των περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Ηρακλείου. Εφόσον, λοιπόν, το θέμα φτάσει Ανώτατο Δικαστήριο, τότε τα χρονοδιαγράμματα θα εκτροχιαστούν, μιας και τα εργοτάξια θα αργήσουν να πιάσουν δουλειά.

Το έργο

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ. θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνσης με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, ενώ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση των 18 υπαρχόντων.

Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχει διόδια, τα οποία ωστόσο θα είναι πλευρικά, και το τέλος θα είναι ανάλογο της απόστασης που θα διανύεται (χιλιομετρική χρέωση).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων, μιας και το έργο δεν θα έχει αρκετή κυκλοφορία ώστε να «βγαίνει» χρηματοοικονομικά.

Εφόσον η σύμβαση για το Χανιά-Ηράκλειο υπογραφεί εντός του τρέχοντος έτους, ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο σύνολό του μέχρι και τις αρχές του 2028.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ