Επανεκκίνηση για το μεγάλο έργο που αφορά στη σύνδεση των βόρειων προαστίων με το κέντρο της Αθήνας μέσω ποδηλατοδρόμου, ο οποίος θα είναι ο μεγαλύτερος της πρωτεύουσας.
Τη δυνατότητα να μετακινούνται από την Κηφισιά στο Γκάζι (και αντίστροφα) με το ποδήλατό τους θα έχουν οι κάτοικοι και επισκέπτες της Αθήνας μόλις ολοκληρωθεί ο νέος ποδηλατόδρομος που δρομολογεί η Περιφέρεια Αττικής.
Αναφορά στο μεγάλο έργο του Μητροπολιτικού Ποδηλατοδρόμου Γκάζι-Κηφισιά μήκους 17,8 χλμ. που προωθεί τις «πράσινες» μετακινήσεις και αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών έκανε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, κατά την έγκριση του Προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2023. Η δημιουργία αυτού του «πράσινου διαδρόμου» θα γίνει αξιοποιώντας πόρους του νέου Περιφερειακού Πρόγραμματος Αττικής 2021-2027.
BUY NOW
Σχετική μελέτη για τη δημιουργία του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου είχε ανατεθεί το 2009 από το Υπουργείο Περιβάλλοντος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αλλά το έργο δεν κατάφερε να μπει στις «ράγες».
Το έργο επανήλθε στο προσκήνιο πριν από περίπου ένα χρόνο όταν προκηρύχθηκε διαγωνισμός από το ΥΠΕΝ στις 18 Νοεμβρίου του 2021 με στόχο την επικαιροποίηση των παλιών μελετών, ώστε τεθούν οι βάσεις για την υλοποίηση του μεγάλου πρότζεκτ.
Ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος στην Αθήνα
Με βάση τις μελέτες, ο Μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά θα έχει μήκος 17,8 χλμ., ξεκινώντας από το Θησείο (Πλατεία Ασωμάτων) και καταλήγοντας στον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς.
Θα διασχίζει συνολικά πέντε δήμους (Αθηναίων, Νέας Ιωνίας, Νέου Ηρακλείου, Αμαρουσίου και Κηφισιάς), και θα περνά από κεντρικούς δρόμους όπως η οδός Μελετίου και η Φωκίωνος Νέγρη.
Θα διέρχεται από πολυπληθείς και πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως η Κυψέλη και τα Πατήσια, ενώ θα συναντάται με σταθμούς του ΗΣΑΠ και του Μετρό, προσφέροντας διευκόλυνση σε όσους επιθυμούν να συνδυάσουν κατά τις μετακινήσεις τους τα μέσα σταθερής τροχιάς με το ποδήλατο.
Όπως αναγράφεται στη διακήρυξη του έργου για την επικαιροποίηση του διαθέσιμου υλικού και μελετών για την προώθηση της υλοποίησης του έργου σχετικά με το Μητροπολιτικό Ποδηλατόδρομο - Βόρειο Σκέλος «Γκάζι – Κηφισιά» δύναται να επέλθουν οι ακόλουθες αλλαγές στο οδικό δίκτυο:
- κατάργηση παρόδιας στάθμευσης, είτε τμηματικά είτε σε όλη την έκταση του οδικού τμήματος,
- αλλαγή της κυκλοφοριακής οργάνωσης (π.χ. μονόδρομος να γίνει πεζόδρομος, αμφίδρομος να γίνει μονόδρομος, να καταργηθεί λωρίδα κυκλοφορίας, κ.ά.),
- δημιουργία μικτών δρόμων Ποδηλάτων - Οχημάτων, με προτεραιότητα στα ποδήλατα (cycle street),
- τροποποίηση της αρχικής χάραξης του ποδηλατοδρόμου,η διεύρυνση των πεζοδρομίων,
- διεύρυνση των λωρίδων των ποδηλατοδρόμων, κ.ά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου θα σηματοδοτήσει την ενοποίησή του με τον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Φάληρο μήκους 11 χλμ. που έχει ολοκληρωθεί από το τέλος του 2015.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει στην ατζέντα της μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και τη δημιουργία ενός ακόμα επιβλητικού ποδηλατοδρόμου ο οποίος αποτελεί τον «πυρήνα» του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα – Αστικός Περίπατος».
Ο ποδηλατόδρομος θα έχει μήκος 13,5 χιλιόμετρα και αναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2025, με την Περιφέρεια Αττικής, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, να έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες ενέργειες υλοποίησής του.