Αυτός θα είναι ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος της Αθήνας -Ποιες περιοχές θα συνδέσει

νέος ποδηλατόδρομος

Ο νέος ποδηλατικός άξονας συνιστά ένα στρατηγικής σημασίας έργο που φέρνει στο προσκήνιο το ποδήλατο και προάγει τις «πράσινες» μετακινήσεις.

Στα 2.000 μεγάλα και μικρά έργα που αλλάζουν το Λεκανοπέδιο αναφέρθηκε ο Γιώργος Πατούλης κατά τον απολογισμό του έργου της Περιφέρειας Αττικής το διάστημα 2019-2023, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Μεταξύ άλλων εστίασε στον νέο ποδηλατικό άξονα του Βόρειου Τομέα Αττικής, Γκάζι-Κηφισιά ο οποίος μόλις ολοκληρωθεί θα αναδειχθεί στον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο της Αθήνας, συνδράμοντας στην προώθηση των «πράσινων» μετακινήσεων.

ποδηλατόδρομος αθήνα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βάσει προηγούμενης μελέτης που είχε εκπονηθεί από τη Διεύθυνση Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών (ΔΕΕΑΠ) του ΥΠΕΚΑ, ο Μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά θα έχει μήκος 17,8 χλμ. Θα ξεκινά από το Θησείο (Πλατεία Ασωμάτων) και θα καταλήγει στον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς.

Ο νέος ποδηλατικός άξονας θα διασχίζει συνολικά 5 δήμους (Αθηναίων, Νέας Ιωνίας, Νέου Ηρακλείου, Αμαρουσίου και Κηφισιάς) και θα διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως η Κηφισιά και η Κυψέλη. Επιπροσθέτως, θα συναντάται με σταθμούς του ΗΣΑΠ και του Μετρό, παρέχοντας σημαντική διευκόλυνση σε όσους θέλουν να «παντρέψουν» τα μέσα σταθερής τροχιάς με το ποδήλατο, κατά τις μετακινήσεις τους.

Σημειώνεται ότι ο ποδηλατικός άξονας του Βόρειου Τομέα Αττικής αποτελεί ένα όραμα πολλών ετών που μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να πάρει την άγουσα της υλοποίησης. Από τον «πάγο» βγήκε τον Νοέμβριο του 2021 όταν προκηρύχθηκε διαγωνισμός από το ΥΠΕΝ με στόχο την επικαιροποίηση των παλιών μελετών, ώστε να μπουν οι βάσεις για την υλοποίηση του μεγάλου πρότζεκτ.

ποδηλατόδρομος αθήνα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο προσκήνιο επανήλθε πρόσφατα στο πλαίσιο της συνάντησης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με τον Υφ. Περιβάλλοντος Ν. Ταγαρά και τον Γ. Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ε. Μπακογιάννη. Εκεί συζητήθηκαν οι διαδικασίες που πρέπει να γίνουν με στόχο την άμεσης έναρξη υλοποίησης του έργου και ειδικότερα η επιβεβαίωση της υψηλής ωριμότητας του έργου, οι αναγκαίες επικαιροποιήσεις των υφιστάμενων μελετών, αλλά και ο προσδιορισμός των απαιτούμενων ενεργειών για την άμεση εκκίνηση δημοπράτησης και υλοποίησης του έργου.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής κατέστησαν σαφές στις υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος ότι θα βοηθήσουν στη διαδικασία διευθέτησης των διάφορων τεχνικών ζητημάτων, που ενδέχεται να προκύψουν, ώστε το αμέσως προσεχές διάστημα να εκθοδεί από την Περιφέρεια η πρόσκληση για τη χρηματοδότηση του έργου στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Κηφισιά, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- στη νέα οδική διαδρομή που θα συνδέει τη Βάρκιζα με το Σούνιο, τη διάνοιξη του οδικού άξονα που θα συνδέει το Μαραθώνα με τον Ωρωπό, στην Ανάπλαση της Αττικής Ριβιέρας και στον τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά που θα συνδέσει την Εθνική Οδό με τη Λ. Σχιστού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ