Μέχρι πότε μπορούν να νομιμοποιηθούν τρέιλερ και μπαγκαζιέρες;

Σκάφος τρέιλερ

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε μια τελευταία προθεσμία για την έκδοση αδειών και πινακίδων σε ιδιοκατασκευές.

Ακόμη μία τελευταία προθεσμία νομιμοποίησης των τρέιλερ ή ρυμουλκούμενων ιδιοκατασκευών έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να μπορέσουν οι ιδιοκτήτες τους να καταθέσουν τα απαραίτητα έγγραφα και να εκδόσουν άδειες και πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να τα κυκλοφορούν νόμιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη νέα νομοθετική διάταξη αντιμετωπίζει ολιστικά το ζήτημα των οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα – τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως -ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, που αφορά χιλιάδες πολίτες, ενώ με σκοπό την διευκόλυνση και απρόσκοπτη διεκπεραίωση των εργασιών παρατείνει την διαδικασία έως το τέλος του 2024.

Με σχετική τροπολογία, η οποία ψηφίστηκε την Τρίτη 31 Ιουλίου στη Βουλή, τροποποιείται το άρθρο 69 του νόμου 5108/2024, που αφορά ρυθμίσεις για την έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα – τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως - ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων.

Η νέα νομοθετική διάταξη παρατείνει έως το τέλος του 2024 τη ρύθμιση που παρέχει την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ρυμουλκούμενων – τρέιλερ, που είχαν παλαιότερα τεθεί νόμιμα σε κυκλοφορία με Ειδικά Σημειώματα Ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) και δεν είχαν εκδώσει στοιχεία κυκλοφορίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας  που προέβλεπε η υπ’ αρ. 2805/7-1-2021 Υπουργική Απόφαση, να εκδώσουν στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες), κατόπιν καταβολής παραβόλου, ύψους 200 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, στη νέα ρύθμιση υπάρχουν προβλέψεις για τα οχήματα Ο1 και Ο2, που δεν διαθέτουν αυτή την στιγμή Ε.Σ.Ρ. και ήταν στην κατοχή των ιδιοκτητών τους πριν από τις 30/6/2022. Συγκεκριμένα παρέχεται στους ιδιοκτήτες τους, η δυνατότητα να εκδώσουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, κάτω από ένα συγκεκριμένο πλέγμα ενεργειών και τεχνικών πιστοποιήσεων. Το ίδιο προβλέπεται και για τα οχήματα κατηγορίας Ο1 και Ο2 ειδικής χρήσης – ειδικού σκοπού μεταφοράς εμπορευμάτων, τα οποία ήταν στην κατοχή των ιδιοκτητών τους πριν από τις 18/6/2015.

Σύμφωνα με στελέχη από την αγορά σήμερα περίπου 3 εκατ. τρέιλερ και μπαγκαζιέρες όλων των τύπων κυκλοφορούν στην Ελλάδα εκ των οποίων περίπου μόλις για το 20% έχουν εκδοθεί άδεια και πινακίδα κυκλοφορίας. Όλες οι υπόλοιπες εξακολουθούν να κινούνται παράνομα δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην οδική ασφάλεια.

Όσοι δεν τακτοποιήσουν τα ρυμουλκούμενα οχήματά τους έως τα τέλη του 2024 τότε θα βρεθούν αντιμέτωποι με βαριά πρόστιμα μέχρι και ακινητοποιήσεις των οχημάτων τους!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το άρθρο 88 του ΚΟΚ αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί αυτοκίνητο όχημα ή ρυμουλκούμενο από αυτό, καθώς και τρίτροχο όχημα ή μοτοσικλέτα, που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια κυκλοφορίας ή του οποίου η άδεια κυκλοφορίας έχει αφαιρεθεί, τιμωρείται με φυλάκιση 1 μέχρι 6 μηνών και με χρηματική ποινή τουλάχιστον 200 ευρώ.

Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 90 του ΚΟΚ αυτός που θέτει σε κυκλοφορία αυτοκίνητο όχημα, το οποίο δεν έχει τοποθετημένες και τις δύο πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, οι οποίες έχουν νόμιμα χορηγηθεί, καθώς και εκείνος, ο οποίος κυκλοφορεί άλλης κατηγορίας όχημα, που δεν είναι εφοδιασμένο με κανονικές πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ. Με διοικητικό πρόστιμο 300 ευρώ τιμωρείται και αυτός που οδηγεί οδικό όχημα του οποίου οι πινακίδες δεν είναι, για οποιοδήποτε λόγο, ευκρινώς ορατές ή αναγνωρίσιμες από τεχνικά μέσα βεβαίωσης παραβάσεων ή τοποθετεί επ' αυτών μη αντανακλαστικό υλικό!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ