Μελέτη καταλήγει σε μία σκληρή αλήθεια για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Mercedes-EQC

Η ηλεκτροκίνηση επεκτείνεται διαρκώς, αν κι όχι με το ρυθμό με τον οποίο υπολόγιζαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Και ταυτόχρονα… αλλάζει και τους οδηγούς.

Δεν είναι μόνο η άμεσα διαθέσιμη ροπή ή η διαφορετική αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά στον τρόπο χρήσης δεδομένου του κινδύνου που συνοδεύει την περιορισμένη αυτονομία. Είναι πολλοί παράγοντες και εξετάζοντάς τους, μία νέα μελέτη έφτασε σε ένα άκρως ενδιαφέρον συμπέρασμα.

Ο ιρλανδικός ερευνητικός οργανισμός Lero, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Limerick, χρησιμοποίησαν δεδομένα από 125 εκατομμύρια μετακινήσεις, συνολικά 16.642 οχημάτων. Αυτές έγιναν στην Ολλανδία, την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2022. Τα δεδομένα αυτά συγκρίθηκαν με τα δεδομένα ασφαλιστικών απαιτήσεων από την ίδια περίοδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και το συμπέρασμα της έρευνας ήταν πως οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη είναι πιο πιθανό να ευθύνονται σε ατυχήματα, απ’ ότι οι οδηγοί βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων!

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές βρήκαν κατά 4% υψηλότερη συχνότητα αξιώσεων ασφάλισης λόγω υπαιτιότητας για οδηγούς EV, σε σύγκριση με τους οδηγούς οχημάτων εσωτερικής καύσης. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα καλύπτουν σταθερά χαμηλότερη μέση χιλιομετρική απόσταση από τα οχήματα βενζίνης ή diesel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι η συμπεριφορά των οδηγών αλλάζει όταν αφήνουν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, για να πάρουν ηλεκτρικά. Κι αυτό μπορεί να έπαιξε το ρόλο του. Μία άλλη έρευνα, που έγινε στις ΗΠΑ από το LexisNexis, κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι οδηγοί που περνάνε σε EV, χρειάζονται μία μικρή περίοδο εγκλιματισμού.

Τέλος, το μεγαλύτερο βάρος των EV, ενδέχεται να προκαλέσει μεγαλύτερες ζημιές στα άλλα, εμπλεκόμενα σε τυχόν ατύχημα οχήματα, με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν σημαντικά και τα ποσοστά αποζημίωσης που καλούνται να καλύψουν οι ασφαλιστικές αν ο πελάτης του ηλεκτρικού οχήματος είναι ο δικός τους πελάτης. Όχι τυχαία, το κόστος ασφάλισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι συνήθως μεγαλύτερο από εκείνο των συμβατικών οχημάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ