Η Mercedes-Benz αναβάθμισε το σύστημα υπό όρους αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT και τώρα έλαβε την απαραίτητη έγκριση από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών.
Πλέον, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των πωλήσεων του συστήματος στις αρχές του 2025 στη Γερμανία. Αυτή η ενημέρωση καθιστά το DRIVE PILOT το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για υπό όρους αυτόνομη οδήγηση (SAE-Level 3) σε ένα όχημα παραγωγής. Είναι προαιρετικά διαθέσιμο σε δύο σειρές λιμουζίνων, την S-Class και την EQS. Τα αυτοκίνητα με DRIVE PILOT, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, λαμβάνουν την ενημέρωση δωρεάν - είτε μέσω διαδικτύου (Over-the-Air-Update) είτε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο συνεργείο. Δεν χρειάζεται να γίνει αλλαγή σε κανένα εξάρτημα του οχήματος για την ενημέρωση του λογισμικού.
Με αυτή την πρόσφατη αναβάθμιση, το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ροή κυκλοφορίας έως 95 χλμ.ώρα υπό ορισμένες συνθήκες σε ολόκληρο το γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων (Autobahn) μήκους 13.191 χιλιομέτρων. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες της μάρκας την πιο συχνή και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα χρήση της λειτουργίας αυτόνομης οδήγησης, αξιοποιώντας καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο τους. Όταν το DRIVE PILOT είναι ενεργοποιημένο, επιτρέπεται νόμιμα στον οδηγό να απολαμβάνει άλλες δραστηριότητες, όπως να παρακολουθεί τηλεόραση ή ακόμη και να παρακολουθεί μια ταινία μέσω υπηρεσιών όπως η εφαρμογή RIDEVU της Sony, να διαβάζει εφημερίδα (με φυσικό τρόπο ή μέσω του συστήματος MBUX), να εργάζεται ή απλώς να χαλαρώνει ενώ το αυτοκίνητο οδηγεί υπό όρους αυτόνομα.
BUY NOW
Η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα για την ανανεωμένη έκδοση του DRIVE PILOT. Για το λόγο αυτό το σύστημα διαθέτει εφεδρικά συστήματα, πράγμα που σημαίνει ότι σημαντικές λειτουργίες, όπως το ηλεκτρικό σύστημα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης έχουν τοποθετηθεί διπλά. Εάν χρειαστεί, το σύστημα είναι πάντα σε θέση να μεταφέρει το έργο της οδήγησης στο άτομο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Εάν ο οδηγός δεν ανακτήσει τον έλεγχο ακόμη και μετά από την όλο και πιο επείγουσα προτροπή που του στέλνει το σύστημα και λήξει ο χρόνος ανάληψης (π.χ. λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας), το σύστημα φρενάρει το όχημα ελεγχόμενα, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου. Χρησιμοποιούνται περισσότεροι από 35 αισθητήρες, όπως κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και LiDAR (λέιζερ-ραντάρ).
Οι αισθητήρες λειτουργούν σύμφωνα με διαφορετικές αρχές της φυσικής και έτσι δημιουργούν εφεδρικά συστήματα για την ακριβή ανίχνευση του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο. Για το επίπεδο SAE-Level 3 και παραπάνω, η χρήση του LiDAR είναι απαραίτητη για τη Mercedes-Benz, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια στην αυτόνομη οδήγηση. Σε συνδυασμό με έναν πολύ λεπτομερή ψηφιακό χάρτη, ένα ειδικό σύστημα εντοπισμού θέσης εξασφαλίζει ότι το DRIVE PILOT γνωρίζει ακριβώς σε ποια λωρίδα του αυτοκινητόδρομου κινείται το όχημα – σε εύρος μερικών εκατοστών.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ