Μετά το ναυάγιο με τη Honda τι θα κάνει η Nissan;

Nissan

Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν επίσημα τις συζητήσεις για τη προσπάθεια συγχώνευσης. Ποιο είναι όμως το σχέδιο Β;

Διότι υπάρχει σχέδιο Β. Και σχέδιο Γ απ’ ό,τι φαίνεται. Ποιες εταιρείες μπορούν λοιπόν να αντικαταστήσουν τη Honda και να συμμαχήσουν αυτές με τη Nissan; Ο τεχνολογικός γίγαντας που ακούει στο όνομα Foxconn και η επενδυτική εταιρεία KKR (Kohlberg Kravis Roberts & Co.).

Μπορούν όμως να πάρουν τη θέση της Honda στην εξίσωση, δεδομένου πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχε εμπορική αξία πέντε φορές μεγαλύτερη εκείνης της «συμπατριώτισσάς» της; Αν και αυτό σε ένα βαθμό ήταν που οδήγησε στο ναυάγιο, με τη Nissan να μη θέλει να γίνει θυγατρική αλλά ισότιμη συνεργάτιδα. Χρειάζεται όμως ένα «σωσίβιο», καθώς οι πτώσεις των πωλήσεών της στις αγορές της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής και η αδυναμία της να κοντράρει τον άμεσο ανταγωνισμό σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρικά μοντέλα, θα φέρουν καθαρή ζημία για το οικονομικό έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιοι είναι λοιπόν οι δύο υποψήφιοι σύμμαχοι; H Foxconn αποτελεί κολοσσό ηλεκτρονικών ειδών, με την έδρα στην Ταιβάν. Είναι η εταιρεία που συναρμολογεί τα iPhone και είναι γνωστό εδώ και καιρό πως θέλει να μπει στο χώρο του αυτοκινήτου, στοχεύοντας στα EV. Είχε ήδη συζητήσεις με τη Renault, που εδώ και χρόνια αποτελεί συνεργάτη της Nissan και μάλιστα φέρεται να θέλει να εξαγοράσει το μερίδιο της γαλλικής εταιρείας στην ιαπωνική. Πρόσφατα, ο πρόεδρος της Foxconn, Young Liu, επιβεβαίωσε πως η εταιρεία του είναι ανοιχτή σε συνεργασία με τη Nissan, αλλά και πως δεν ενδιαφέρεται για πλήρη εξαγορά. Φαντάζει λοιπόν ιδανικό σενάριο, αφήνοντας στην ιαπωνική εταιρεία την επιθυμητή αυτονομία αλλά παρέχοντας οικονομική σταθερότητα.

Μάλιστα, η κατασκευαστική τεχνογνωσία και οι δυνατότητες της αλυσίδας εφοδιασμού της Foxconn θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη Nissan να εξορθολογίσει την παραγωγή και να μειώσει το κόστος, καθιστώντας την πιο ανταγωνιστική σε μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για την KKR, είναι μία αμερικανική επενδυτική εταιρεία που σύμφωνα με το οικονομικό πρακτορείο Bloomberg, ενδιαφέρεται να ενώσει τις δυνάμεις της με τη Nissan. Η εν λόγω εταιρεία έχει μακρά ιστορία επιτυχημένων επενδύσεων στην Ιαπωνία (με κάποιες από αυτές να αφορούν το κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχνίας) και μια ένεση κεφαλαίου θα μπορούσε να προσφέρει στη Nissan την οικονομική ευελιξία που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κρίση της.

Η πιθανή συμμετοχή της KKR σηματοδοτεί αυξανόμενο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας. Η εταιρεία έχει επενδύσει προηγουμένως σε ιαπωνικούς προμηθευτές αυτοκινήτων και έχει ιστορικό στροφής σε προβληματικές επιχειρήσεις. Μια συμφωνία με την KKR θα μπορούσε να προσφέρει στη Nissan μια πολύ αναγκαία εισροή μετρητών, επιτρέποντάς και σε αυτή την περίπτωση στους Ιάπωνες, να διατηρήσουν την ανεξαρτησία τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια ακόμα κι αν μία από τις δύο προαναφερθείσες εταιρείες αποφασίσει να γίνει ένα με τη Nissan, η ιαπωνική μάρκα θα πρέπει να πατήσει γκάζι για να μπορέσει να κοιτάξει στα μάτια τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί κλειδί για να επιστρέψει σε κερδοφορία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ