Η ισπανική εταιρεία εξασφάλισε το μέλλον της ως κατασκευάστρια των πιο οικονομικών και προσιτών αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen, και σε αυτό το πλαίσιο ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό πόλης με βασική τιμή κάτω τον 20 χιλιάδων ευρώ.
Το μέλλον της SEAT βρέθηκε στο επίκεντρο της φετινής έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου, όπου ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen Thomas Schafer άφησε αμφιβολίες για τη συνέχιση της ύπαρξης της φίρμας μετά το τέλος αυτής της δεκαετίας - καθώς η έμφαση έχει πλέον δοθεί στην CUPRA για το ισπανικό παρακλάδι του γερμανικού ομίλου.
Ο Schafer δήλωσε, συγκεκριμένα, πως “το μέλλον της SEAT είναι η CUPRA”, προκαλώντας με αυτά τα λόγια κάθε είδους φημολογία. Μία από τις εικασίες εκείνες τις μέρες ήταν πως η SEAT θα μετασχηματιστεί σε εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων και λύσεων αστικής κινητικότητας. Σε αυτή τη λογική μπορεί να ενταχθεί το ηλεκτρικό scooter SEAT Mo.
BUY NOW
Ωστόσο, τώρα φαίνεται ότι το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον της SEAT ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων έχει διασφαλιστεί, που σημαίνει ότι θα εξακολουθήσουν να υφίστανται στην ευρωπαϊκή αγορά μοντέλα όπως το Ibiza, το Leon και το Arona.
Τα μοντέλα αυτά σίγουρα θα φτάσουν μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής των τρεχουσών γενεών τους, με ορισμένες ανανεώσεις στην πορεία που δεν αναμένεται να τα αλλάξουν ιδιαίτερα. Την ίδια στιγμή, όμως, ο Schafer λέει ότι ο όμιλος VW εργάζεται για να “βρει έναν διαφορετικό ρόλο” για τη SEAT στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με όσα είπε στο αγγλικό περιοδικό Autocar ο διοικητής της SEAT και CUPRA Βρετανίας, Marcus Gossen, “η SEAT θα παρουσιάσει ένα νέο αυτοκίνητο μέσα στην επόμενη πενταετία. Εργαζόμαστε σκληρά για να διαμορφώσουμε τις σωστές entry-level προδιαγραφές του ομίλου VW, και ο ηγέτης σε αυτό θα είναι η SEAT”.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, λοιπόν, είναι πολύ πιθανό ότι το μικρότερο και πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που σχεδιάζει η Volkswagen, το μελλοντικό ID.1, θα έχει και μια πιο προσιτή παραλλαγή με το σήμα της SEAT.
“Δεν υφίσταται σήμερα κάτι επίσημο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της SEAT. Υπάρχει πάντα χώρος για όνειρα. Το ID.1 μπορεί να δουλέψει μόνο με το διαμοιρασμό της τεχνολογίας”, συμπλήρωσε ο Gossen. Αυτό σημαίνει ότι η ισπανική εταιρεία θα μπορέσει να συνεχίσει να υφίσταται με τις οικονομίες κλίμακας του ομίλου VW, υιοθετώντας κοινές τεχνολογίες όπως την πλατφόρμα ΜΕΒ+.
Με λίγα λόγια, η SEAT θα είναι η εταιρεία εισόδου του ομίλου VW στην αγορά, με τα πιο προσιτά και οικονομικά σε τιμή αγοράς αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες της γερμανικής συμμαχίας του Wolfsburg. Και πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό θα έχει η ισπανική παραλλαγή του ID.1, που θέτει τον φιλόδοξο στόχο να ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ - για να ανταγωνιστεί ανάλογα επερχόμενα ηλεκτρικά citycars του ανταγωνισμού, όπως το νέο Renault Twingo.
Με αυτά τα δεδομένα, η ύπαρξη της SEAT θα εξασφαλιστεί και πέραν του 2030, έστω και με συμβιβασμούς στην ποιότητα των υλικών, στην αυτονομία της μπαταρίας και στον ψηφιακό εξοπλισμό στο εσωτερικό των αυτοκινήτων της - καθότι σε απόλυτη προτεραιότητα θα βρίσκεται η χαμηλή τιμή.