H αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου πάντα έκρυβε κινδύνους και δημιουργούσε αναπάντητα ερωτήματα σε σχέση με την αξιοπιστία των οχημάτων τα οποία διεκδικούν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.
Ένα από τα αναπάντητα ερωτήματα της άδικης -για κάθε petrolhead που μιλά την ελληνική- ζωής είναι κατά πόσο ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η επιλογή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από τη στιγμή μάλιστα που καλείται να υποκαταστήσει την αγορά ενός νέου.
Πόσο αξιόπιστο μπορεί να θεωρηθεί ένα τετράτροχο που έχει ήδη συμπληρώσει 10 χρόνια ζωής και έχει προσθέσει στο οδόμετρό του μερικές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Προφανώς κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και σε μεγάλο βαθμό η αξιοπιστία ενός μεταχειρισμένου οχήματος σχετίζεται με τη φροντίδα που έχει δεχθεί από την πρώτη στιγμή που πάτησε τους τροχούς του στην άσφαλτο μέχρι και την παράδοσή του στον επόμενο τυχερό ή άτυχο ιδιοκτήτη του.
BUY NOW
Κατά καιρούς, βέβαια, έχουν υπάρξει και έρευνες που επιχειρούν να ρίξουν φως στον σκοτεινό κόσμο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αναδεικνύοντας εκείνες τις προτάσεις που ξεχωρίζουν στο επίπεδο της αξιοπιστίας.
Ανάμεσα σε αυτές τις έρευνες έρχεται να προστεθεί και εκείνη του γερμανικού οργανισμού πιστοποίησης TUV, o οποίος ανέλυσε σχεδόν 10 εκατομμύρια ελέγχους αυτοκινήτων οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν σε διάστημα ενός έτους (Ιούλιος 2020-Ιούνιος 2021).
Μία από τις κατηγορίες μεταχειρισμένων που παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον είναι εκείνη που περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν ήδη συμπληρώσει την πρώτη δεκαετία της ζωής τους.
Ανάμεσα σε αυτά, λοιπόν, ως το πλέον αξιόπιστο με τη μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης βλαβών (12,5%) είναι το Audi TT. Στη δεύτερη θέση με 15,0% πιθανότητα εμφάνισης μια σοβαρής βλάβης κατατάσσεται η BMW X1, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει το Audi A1 με 16,2%.
Honda Jazz και Voklswagen Golf Plus ισοβαθμούν στην τέταρτη θέση, το Toyota RAV4 κατατάσσεται έκτο, μπροστά από τα Opel Meriva, Volvo XC40, Mazda3 και Mercedes-Benz E-Class Coupe, τα οποία συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.