Μετατροπή Euro 5 αυτοκινήτου σε Euro 6. Γίνεται;

Μετατροπή αυτοκίνητο Euro 5 σε Euro 6 γίνεται;

Έπειτα από το γνωστό σκάνδαλο με τους ρύπους της Volkswagen στη Γερμανία υπάρχει η δυνατότητα να τροποποιήσει κανείς το αυτοκίνητο του βελτιώνοντας έτσι την περιβαλλοντική του απόδοση. Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα;

Το συγκεκριμένο σύστημα αναβάθμισης των Euro 5 ντίζελ στα πρότυπα του Euro 6 ξεκίνησε να εφαρμόζεται στη Γερμανία από το 2019. Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών της χώρας έδωσε αρχικά έγκριση στην εταιρεία Twintec-Baumot να παρεμβαίνει σε παλαιότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα των Mercedes, VW, Audi, SEAT, Skoda, ΒMW και Volvo και να τα αναβαθμίζει με βάση τη νεότερη νόρμα του προτύπου Euro 6. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να προσφέρεται αυτή η δυνατότητα σε αυτοκίνητα των περισσότερων μαρκών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H εν λόγω αναβάθμιση επεμβαίνει-κυρίως- στον τομέα των οξειδίων του αζώτου ΝΟx, που ήταν και παραμένει το βασικό πρόβλημα των πετρελαιοκινητήρων, και έτσι, εκτός της επαναπρογραμμάτισης του λογισμικού του μοτέρ, προστίθεται ειδικό σύστημα ψεκασμού ουρίας (AdBlue). Το κόστος της μετατροπής υπολογίζεται στα 3.000 ευρώ και πλέον, πολλές εταιρείες αυτοκινήτου στη Γερμανία συμμετέχουν με ειδική επιδότηση στους κατόχους, προκειμένου να μετριάσουν το οικονομικό βάρος για τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, τα επίπεδα NOx μπορεί να μειωθούν έως και 40% σε ένα παλιό Euro 5 ντίζελ, ενώ επιπλέον, όπως αναφέρεται στον γερμανικό τύπο, η ισχύς του αυτοκινήτου μειώνεται κατά ένα μικρό ποσοστό μετά την αναβάθμιση. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα στη Γερμανία, οφείλουν να παρέχουν εγγύηση 5 ετών και 100.000 χιλιομέτρων στους κατόχους που προχωρούν σε κάτι τέτοιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, να σημειώσουμε, πως δυνατότητα αναβάθμισης παρέχεται επίσης στη Γερμανία και για τα Euro 4 ντίζελ σε Euro 5, με κόστος που μπορεί να φτάσει τα 7.000 ευρώ.

Στην Ελλάδα, προς το παρόν και με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δεν μπορεί να γίνει αυτή η μετατροπή και να αναβαθμιστεί περιβαλλοντικά ένα συμβατικό αυτοκίνητο παλιότερης τεχνολογίας. Ακόμη και αν υπάρχουν τα τεχνικά μέσα αλλά και η εμπειρία για να γίνει κάτι τέτοιο, το εκάστοτε αυτοκίνητο που μετατρέπεται δεν μπορεί να πάρει κάποια επίσημη πιστοποίηση που να το αποδεικνύει.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ