Το Μετρό της Αθήνας απλώνει τις ράγες του -Πού θα βρίσκονται οι 32 νέοι σταθμοί

Μετρό

Θεαματικά ευκολότερες θα γίνουν οι μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας μόλις ολοκληρωθούν τα έργα που βρίσκονται είτε υπό υλοποίηση είτε υπό σχεδιασμό.

Πάνω από το 50% της διαδρομής του έχει διανύσει ο ένας από τους δύο Μετροπόντικες που σκάβουν την Αθήνα για την υλοποίηση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) που θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτήρια Οργανισμών ή Υπουργείων.

Ειδικότερα, το μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών (TBM) «Αθηνά» που ξεκίνησε από την Κατεχάκη έχει ήδη περάσει κάτω από τον σταθμό «Ιλίσια», οδεύοντας προς την Πανεπιστημιούπολη.

Ο Μετροπόντικας «Αθηνά» έχει τελικό προορισμό τον Ευαγγελισμό όπου στα τέλη του 2026 αναμένεται να συναντηθεί με το έτερο TBM («Νίκη») που έχει ξεκινήσει το ταξίδι του από το Άλσος Βεΐκου, έχοντας κατασκευάσει περίπου 800 μέτρα σήραγγας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 4 μετρό

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) θα έχει μήκος περίπου 13 χλμ. και θα προσθέσει στο δίκτυο του Μετρό περίπου 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία (σ.σ. προς τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας) του εν λόγω τμήματος θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως.

Οι ράγες του Μετρό θα απλωθούν, βέβαια, και προς το δυτικό κομμάτι της Αττικής, μέσω επέκτασης της Γραμμής 2. Αρχικά, ο σχεδιασμός προέβλεπε την επέκταση μέχρι το Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, με τον διαγωνισμό να έχει ξεκινήσει από τον Μάιο του 2023, χωρίς ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
επέκταση γραμμή 2 δυτικά

Η υπογραφή της σύμβασης θα σηματοδοτήσει την έναρξη των εργασιών κατασκευής γραμμής μήκους 4 χλμ. και τριών νέων σταθμών σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Όπως έγινε γνωστό τον Δεκέμβριο του 2024, στόχος είναι η Γραμμή 2 να μην σταματήσει στο Ίλιον αλλά να φτάσει μέχρι το Μενίδι, με τρεις ακόμα σταθμούς (Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές). Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας, ώστε να ακολουθήσουν περισσότερες, συμπεριλαμβανομένων γεωτεχνικών και τοπογραφικών.

Επιπλέον, στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείο Υποδομών είναι μετά την παράδοση του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή της Γραμμής 4 να πάρει τη σκυτάλη η Β’ φάση του έργου ήτοι η επέκταση μέχρι τη Λυκόβρυση με συνολικά 10 σταθμούς (Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση).

Μετρό Αθήνας Γραμμή 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο τμήμα θα διατρέχει τη Λεωφόρο Κηφισίας και έτσι θα δοθεί τέλος σε μια χρόνια αδικία, ήτοι στην απομόνωση από τα μέσα σταθερής τροχιάς των κατοίκων των Βορείων Προαστίων και των εργαζομένων στις εκατοντάδες εταιρείες που εδρεύουν κατά μήκος της κεντρικής αυτής οδικής αρτηρίας.

Μεταξύ άλλων θα εξυπηρετεί το ΟΑΚΑ, δηλαδή των πυρήνα ενός πλήθους αθλητικών δραστηριοτήτων, και τον εμπορικό πόλο της περιοχής, ενώ με τον σταθμό «Λυκόβρυση» θα τερματίζει πολύ κοντά στην Εθνική Οδό.

Για να υλοποιηθεί, ωστόσο, τόσο η επέκταση προς Λυκόβρυση όπως και αυτή της Γραμμής 2 προς το δυτικό κομμάτι της Αττικής απαιτείται η εύρεση χρηματοδότησης που θα αναζητηθεί από μελλοντικά χρηματοδοτικά εργαλεία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ