Το Μετρό απλώνεται σε όλη την Αθήνα -Αυτοί είναι οι νέοι σταθμοί που θα κατασκευαστούν
Σε κάθε γωνιά της πρωτεύουσας αναμένεται να υπάρχει σταθμός Μετρό σε βάθος χρόνου, ώστε να μην υπάρχει κάτοικος που να μην έχει πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Τεράστια είναι η σημασία ύπαρξης ενός εκτεταμένου δικτύου Μετρό για κάθε μεγάλη πόλη, δεδομένου ότι αυτό έχει καθοριστική συμβολή αφενός στη μείωση του κυκλοφοριακού και των εκπομπών ρύπων και αφετέρου στη διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών.
Σήμερα το δίκτυο του Μετρό αποτελείται συνολικά από 66 σταθμούς, αλλά τα επόμενα χρόνια ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί, μιας και δρομολογούνται σημαντικά έργα.
BUY NOW
Δεν είναι μόνο η Γραμμή 4 του Μετρό, που υλοποιείται και θα είναι έτοιμη προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, ο διαγωνισμός για την οποία βρίσκεται ένα στάδιο πριν την ολοκλήρωση.
Το ενδιαφέρον της Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) ίναι στραμμένο και σε κάποιες άλλες επεκτάσεις που θα εξυπηρετούν ακόμα περισσότερους πολίτες οι οποίοι σήμερα είναι απομονωμένοι από τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Ενδεικτική της επιθυμίας της Ελληνικό Μετρό να απλώσει τις ράγες του δημοφιλούς αυτού μεταφορικού μέσου και σε άλλες περιοχές της Αθήνας είναι η πρόσφατη απόφασή της να αναθέσει σε εταιρεία την προκαταρκτική μελέτη διερεύνησης τρόπων χρηματοδότησης νέων γραμμών του Μετρό της Αθήνας.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα, δεδομένου ότι η εύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων αποτελεί προαπαιτούμενο προκειμένου να δημιουργηθεί οποιοσδήποτε νεός σταθμός.
Οι νέοι σταθμοί
Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην πρώτη φάση της Γραμμή 4 του Μετρό, με τους δύο μετροπόντικες να ταξιδεύουν ήδη στο αθηναϊκό υπέδαφος για τη δημιουργία της σήραγγας των 12,8 χλμ. Οι 15 σταθμοί θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι η Γραμμή 4 να μεγαλώσει περαιτέρω, με επέκταση από το Γουδή προς τη Λυκόβρυση, που θα περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 14 χλμ. και τους σταθμούς Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σιδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση. Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να συνδέσει τη Λεωφ. Κηφισίας με το δίκτυο του Μετρό -ένα αίτημα πολλών δεκαετιών.
Η Γραμμή 4, επίσης, αναμένεται να φτάσει στην Άνω Ηλιούπολη με αφετηρία τον Ευαγγελισμό και ενδιάμεσους σταθμούς σε Παγκράτι και Βύρωνα, αλλά και στην Πετρούπολη με αφετηρία το Άλσος Βεΐκου και ενδιάμεσους σταθμούς Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια και Ίλιον.
Πέρα από τη Γραμμή 4, θα απλωθεί και η Γραμμή 2, με την πρώτη (και αρκετά ώριμη) επέκταση να προσθέτει 3 σταθμούς ( Παλατιανή, Ίλιον, Άγιο Νικόλαο) προς Δυτική Αττική, ενώ αργότερα προβλέπεται η γραμμή να συνεχίσει προς Αχαρνές με ενδιάμεσους σταθμούς το Καματερό και Άνω Λιόσια-Ζεφύρι.
Στα σχέδια της Ελληνικό Μετρό είναι η Γραμμή 2 να φτάσει και στα Νότια Προάστια, με 3 νέους σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφ. Βουλιαγμένης/Γρ. Λαμπράκη και Γλυφάδα.
Όσον αφορά τη Γραμμή 1 («Ηλεκτρικός») σχεδιάζεται να φτάσει βορειότερα έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης μέσω επέκτασης από την Κηφισιά και ενδιάμεσο σταθμό σε Νέα Ερυθραία, αλλά και νοτιότερα, καταλήγοντας στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας υπόγειος κλάδος μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, και νέους σταθνμούς σε Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφο Φιλαρετου και ΚΠΙΣΝ.