Το Μετρό θα φτάσει στην Εθνική Οδό -Το μεγάλο έργο που θα αλλάξει πλήρως την Αθήνα

συρμοί χωρίς οδηγό μετρό γραμμή 4 αθήνα

Η σύνδεση της Ε.Ο. με τα μέσα σταθερής τροχιάς θα σηματοδοτήσει τον μετριασμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε έναν άξονα που προκαλεί ατελείωτη ταλαιπωρία.

Στο μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό αναφέρθηκε πρόσφατα ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

Όπως επισήμανε, η πρόοδος των πρόδρομων εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη έχει φτάσει στο 50%, ενώ έχει ξεκινήσει και το ταξίδι του πρώτου μετροπόντικα από το Φρέαρ Κατεχάκη, ο οποίος έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα βρίσκεται και ο δεύτερος μετροπόντικας του έργου, ο οποίος το ερχόμενο φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει την πορεία του από το άλλο άκρο της γραμμής στο Φρέαρ Βεΐκου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αθήνα-Μετρό μετροπόντικας γραμμη 4

Όπως έχουμε αναφέρει, σε πρώτο στάδιο θα κατασκευαστεί το τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδή, με γραμμή μήκους 13 χλμ.και 15 σταθμούς που θα εξυπηρετούν πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του ευρύτερου κέντρου, όπως είναι τα Ιλίσια και η Ζωγράφου.

Πρόκειται για ένα έργο που θα είναι έτοιμο σε 96 μήνες από την έναρξη κατασκευής, κάτι που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθεί με το πέρας της τρέχουσας δεκαετίας.

Το Μετρό θα φτάσει και στην Εθνική Οδό

Σε μεταγενέστερο χρόνο η νέα -«πορτοκαλί»- γραμμή θα μεγαλώσει ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι θα φτάσει και στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, έναν άξονα όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση προκαλεί έντονη ταλαιπωρία καθημερινά στους οδηγούς.

Προτού καταλήξει το Μετρό στην Ε.Ο. θα περνά από τη λεωφόρο Κηφισίας (σ.σ. αποκαθιστώντας μια χρόνια αδικία), έχοντας συνολικά 11 σταθμούς και γραμμή μήκους 14 χλμ.

Ειδικότερα, στο σχεδιασμό της «Ελληνικό Μετρό» προβλέπεται το Β’ Τμήμα Γουδή-Μαρούσι με μήκος 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς, ενώ για αργότερα σχεδιάζεται το Τμήμα Ε’, δηλαδή η επέκταση των ραγών από το Μαρούσι στην Εθνική Οδό (μήκος 4,4 χλμ. και 3 σταθμοί).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, η επέκταση που θα σημάνει την εξάπλωση της γραμμής στην Ε.Ο. δύσκολα θα πάρει σάρκα και οστά πριν το 2040.

Κηφισός Κίνηση

Στην Ε.Ο. και ο «Ηλεκτρικός»

Όπως είχε αναφέρει ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, για τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με την Ε.Ο. θα μπορούσε να φροντίσει και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του «Ηλεκτρικού, από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη. Πρόκειται για ένα έργο εφικτό, το οποίο εφόσον ωριμάσει μελετητικά και βρεθεί χρηματοδότηση, μπορεί να ολοκληρωθεί σε λίγα χρόνια από σήμερα -εν αντιθέσει με την επέκταση της Γραμμής 4.

Η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά εξεταζόταν να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ