Με ένα πρόγραμμα – μαμούθ ύψους 5 δισ. ευρώ, η Θεσσαλονίκη γυρίζει σελίδα και οι υποδομές της στον τομέα των μεταφορών αναβαθμίζονται επιτέλους σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Τις λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα των έργων στη συμπρωτεύουσα έδωσε μέσα από συνέντευξή του, ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός καλοσχεδιασμένου προγράμματος έργων ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ που αφορά την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή.
FlyOver: Έργο πρότυπο για όλη την Ελλάδα
BUY NOW
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη: «το καινοτόμο αυτό έργο, με τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 373 εκατομμυρίων ευρώ, θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή και κατά επέκταση τη διαμπερή κίνηση μέσα στην πόλη. O διαγωνισμός έτρεξε σε πρωτόγνωρους ρυθμούς, για τα ελληνικά δεδομένα και πλέον στο τέλος του έτους θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια για να ξεκινήσει η κατασκευή του». Δείτε εδώ όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου μέσα από εικόνες και βίντεο.
Μετρό Θεσσαλονίκης: «Θα παραδώσουμε το εμβληματικό έργο στο τέλος του 2023»
Σε ό, τι αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «όσο κάποιοι επιδίδονται επίμονα σε μια στείρα και άγονη αντιπαράθεση, εμείς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή εργαζόμαστε εντατικά για να παραδώσουμε το εμβληματικό αυτό έργο στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2023».
Επανέλαβε τη θέση του Υπουργείου ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία καθώς και τη δέσμευση να αναδειχθούν με τον μέγιστο σεβασμό τα αρχαιολογικά ευρήματα, στηριζόμενοι ταυτόχρονα στην τεχνική επιστήμη.
Αρχές καλοκαιριού το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας
Σε ό, τι αφορά τη σύνδεση της πόλης με τη Χαλκιδική, ο κ. Καραγιάννης, σημείωσε ότι στόχος του Υπουργείου είναι το «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας να δοθεί σε χρήση στις αρχές του καλοκαιριού και στην πρώτη μεγάλη έξοδο των εκδρομέων στη Χαλκιδική, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος η μετακίνηση να γίνει χωρίς ταλαιπωρία.
Υπενθύμισε ότι, έχουν ήδη παραδοθεί στην κυκλοφορία και «τα πρώτα χιλιόμετρα, και μάλιστα της νέας χάραξης, στο τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο, πολύ νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».
Γέφυρα Αλιάκμονα: Έργο κομβικό για την Κεντρική Μακεδονία
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε τη σημασία της γέφυρας του ποταμού Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί. «Είναι κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 50% και εκτιμούμε ότι μέσα στο 2022 θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες» σημείωσε.
Όπως είπε «με την ολοκλήρωση αυτού του έργου θα επιτευχθεί η αναβάθμιση της ΠΑΘΕ στο τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας, και θα συμβάλλουμε στη τοπική βιώσιμη κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων».
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στη ριζική αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ. και προϋπολογισμού 419 εκατομμυρίων ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η λειτουργία και η συντήρηση.
Στρατηγικής σημασίας η σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και σιδηρόδρομο
Σχετικά με την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, ο κ. Καραγιάννης αφού τόνισε ότι το έργο που βρισκόταν στον «αέρα» για χρόνια, πλέον γίνεται πραγματικότητα, χαρακτήρισε το έργο «στρατηγικής σημασίας».
Όπως εξήγησε «θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα Θεσσαλονίκης» ενώ «η ανάπτυξη του λιμανιού φέρνει ανάπτυξη στην πόλη, μεγάλες επενδύσεις και θέσεις εργασίας».
Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, προκηρύχθηκε, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών και η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα. «Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στη Βόρεια Ελλάδα και με άμεση θετική επιρροή στις βαλκανικές αγορές» σημείωσε.
Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε ότι την ευρύτερη εικόνα συμπληρώνουν το κομβικό έργο, του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Θεσσαλονίκης.
«Η Δυτική Θεσσαλονίκη χρειάζεται υποδομές, καλύτερη προσπέλαση ώστε να τονωθεί η κινητικότητα, η διασυνδεσιμότητα και η τοπική οικονομία των δυναμικών δήμων της περιοχής» τόνισε και πρόσθεσε ότι από το μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ, τα περισσότερα αφορούν τη Θεσσαλονίκη.
«Μιλώντας για το λιμάνι, το σιδηρόδρομο και τις οδικές υποδομές πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα και το νέο σύγχρονο αεροδρόμιο που έχει παραδοθεί, αφού έτσι νοηματοδοτείται η Θεσσαλονίκη ως υπερτοπικός διαμεταφορικός κόμβος» υπογράμμισε.
Ακρογωνιαίος λίθος η αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών
Σχετικά με τον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «οι δημόσιες συγκοινωνίες και η αναβάθμισή τους είναι ακρογωνιαίος λίθος, για να επιτύχει μια ευρύτερη συγκοινωνιακή πολιτική».
«Σε καθημερινή βάση κυκλοφορούν μέχρι και 460 λεωφορεία και πλέον διατίθενται επιπλέον οχήματα τα οποία μπορούν να προστεθούν στον ενεργό στόλο. Για να γίνει αυτό, προχωράμε σε ενέργειες για τη σταδιακή επαναφορά περίπου 100 οδηγών στο τιμόνι των λεωφορείων» ανέφερε.
Ο κ. Καραγιάννης σκιαγραφώντας την ολιστική προσέγγιση του Υπουργείου Υποδομών στο ζήτημα των υποδομών τόνισε ότι αυτή τη στιγμή «υπάρχει ήδη ένα πλούσιο πακέτο έργων νέας γενιάς, σε διάφορες φάσεις εκτέλεσης. Είτε συνεχίζουν σταματημένα έργα, είτε είναι επανασχεδιασμός εξ’ αρχής, τα ονομάζω έργα νέας γενιάς, γιατί ενσωματώνουν τα σύγχρονα ευρωπαϊκά προτάγματα: βιώσιμη και αειφόρα ανάπτυξη, φιλικά στο περιβάλλον, με ενσωμάτωση της κλιματικής παραμέτρου και με στόχο την κλιματική ουδετερότητα το 2050».