Την ώρα που το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά τρείς νέους σταθμούς Μετρό, σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται και μία νέα επέκταση η οποία θα διευκολύνει τους κατοίκους των δυτικών προαστίων.
Υπόθεση μερικών ημερών είναι τα επίσημα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών στον Πειραιά, οι οποίοι αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών και συνδέουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Την επικείμενη έναρξη λειτουργίας των τριών σταθμών – Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο - προανήγγειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, όπως και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο οποίος επισκέφτηκε τους σταθμούς.
BUY NOW
Όπως έχουμε αναφέρει μέσω μιας σειράς δημοσιευμάτων μας, η ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά προβλέπεται να αυξήσει τη συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους την ημέρα.
Τι έπεται;
Οι ράγες των υπόγειων αστικών σιδηροδρόμων της Αττικής θα επεκταθούν και σε άλλα τμήματα του Λεκανοπεδίου, αλλάζοντας εκ βάθρων προς το καλύτερο τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.
Μία από τις επεκτάσεις που βρίσκονται σε περίοπτη θέση είναι της κόκκινης Γραμμής προς Ίλιον. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, που έχει συνολικό κόστος 350 εκ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί εντός του 2022, με την ολοκλήρωσή του να υπολογίζεται σε περίπου 4 χρόνια.
Η επέκταση θα αφορά – τουλάχιστον σε πρώτη φάση - 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Μόλις ολοκληρωθεί η επέκταση της κόκκινης Γραμμής, το επιβατικό κοινό θα μετακινείται από το Ίλιον στο Σύνταγμα σε 20 λεπτά, την ίδια ώρα που για τη μετακίνηση από το Ίλιον στην Ομόνοια δεν θα απαιτούνται περισσότερα από 15 λεπτά.
Ακόμα, υπάρχει η επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον μέχρι τα Άνω Λιόσια και το Μενίδι. Προκειμένου, όμως, να ωριμάσει το έργο και να μπει σε τροχιά υλοποίσης απαιτείται να γίνουν αρκετά βήματα.
Σημειώνεται ότι στα προς υλοποίηση έργα έχει ενταχθεί και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ελληνικό και Γλυφάδα, μέσω μίας γραμμής περί των 4,4 χλμ. και τρεις σταθμούς οι οποίοι είναι εξής: Άνω Γλυφάδα, Λ. Βουλιαγμένης, Γλυφάδα.
Τέλος, οι μετροπόντικες έχουν πιάσει ήδη δουλειά για τη διάνοιξη της νέας, Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή και αναμένεται να είναι έτοιμο το 2029.
Θα έχει μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.