Το Μετρό «σκάβει» όλη την Αθήνα -Αυτοί είναι οι νέοι σταθμοί που ετοιμάζονται

Μετρό Σταθμός

Σε κάθε γωνιά της Αττικής θα απλώσει τις ράγες του το Μετρό σε λίγα χρόνια από σήμερα, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών.

Όλη την Αθήνα θα διασχίζει το Μετρό σε λίγα χρόνια, βγάζοντας από την απομόνωση περιοχές που σήμερα είναι απομονωμένες από τα μέσα σταθερής τροχιάς και έτσι οι μετακινήσεις των κατοίκων τους διεξάγονται μετ’ εμποδίων.

Αδιαμφισβήτητα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η Γραμμή 4 του Μετρό που με προϋπολογισμό περί τα 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται στην πρωτεύουσα και αναμένεται να είναι έτοιμη σε 96 μήνες (8 χρόνια).

Ήδη ο πρώτος Μετροπόντικας έχει διανοίξει περίπου 30 μέτρα ξεκινώνοντας από το Φρέαρ Κατεχάκη, ενώ μεσα στο Φθινόπωρο θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση του δεύτερου μηχανήματος TBM ο οποίος θα ξεκινήσει το ταξίδι του από το Φρέαρ Βεϊκου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Αθήνας

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό είναι το Άλσος Βεϊκου-Γουδή, με μήκος 13 χλμ. και συνολικά 15 σταθμούς οι οποίοι είναι οι εξής: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό και η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Ελέγχου της Γραμμής 4, ενώ στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτοματοποιημένες θύρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, γεγονός που θα συνδράμει στην ενίσχυση της ασφάλειας του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση του Α’ Τμήματος της Γραμμής 4, η διαδρομή Άλσος Βεϊκου-Πανεπιστημιούπολη θα διαρκεί 14 λεπτά, το Άλσος Βεικου-Δικαστήρια 5 λεπτά και το Άλσος Βεϊκου-Γουδή 16 λεπτά.

Μετρό Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επέκταση Γραμμή 2 προς Ίλιον

Υψηλά στην ατζέντα βρίσκεται και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Δυτική Αττική, ένα έργο άνω των 550 εκατ. ευρώ για το οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 4 εταιείας -ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑBAΞ και INTRAKAΤ.

Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου ορίζεται σε 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και αφορά στη δημιουργία γραμμής 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος.

Μόλις παραδοθούν οι νέοι σταθμοί και η νέα γραμμή στο επιβατικό κοινό, οι μετακινήσεις από το κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα) θα πραγματοποιούνται ιδιαίτερα γρήγορα, μιας και το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.

Μετρό Αθήνας

Το Μετρό θα περνάει από τη Λεωφ. Κηφισίας

Ως γνωστόν η Λεωφόρος Κηφισίας δεν συνδέεται με τα μέσα σταθερής τροχιάς, με αποτέλεσμα όσοι μένουν ή εργάζονται στις περιοχές δίπλα στον κεντρικό αυτό οδικό άξονα να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα ΙΧ και έτσι να καταγράφεται συχνά κυκλοφοριακή συμφόρηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή την αδικία θα λύσει το 2ο τμήμα Β’ της Γραμμής 4, Γουδή-Μαρούσι, με σήραγγα μήκους 14 χλμ. και τους σταθμούς Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ και Μαρούσι. Αργότερα η γραμμή θα συνεχίσει προς Πεύκη και Λυκόβρυση.

Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί και τη διασύνδεση της Γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με τη γραμμή 3, στο σταθμό Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στο σταθμό Μαρούσι με τη Γραμμή 1.

Η επέκταση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι και Λυκόβρυση συνιστά ένα σπουδαίο έργο, το οποίο ωστόσο απαιτεί ωρίμανση σε μελετητικό επίπεδο, και ως εκ τούτου αποκλείεται να είναι έτοιμο πριν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Για τη σύνδεση του Μετρό με την Εθνικό Οδό μπορεί να φροντίσει ευκολότερα η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του «Ηλεκτρικού», από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη. Πρόκειται για ένα έργο εφικτό, το οποίο εφόσον ωριμάσει μελετητικά και βρεθεί χρηματοδότηση, μπορεί να ολοκληρωθεί σε λίγα χρόνια από σήμερα.

Μετρό Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, η Γραμμή 4 θα επεκταθεί από τον Ευαγγελισμό στην Άνω Ηλιούπολη με γραμμή μήκους 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς και από το Άλσος Βείκου στην Πετρούπολη με γραμμή μήκους 7,5 χλμ. και 6 σταθμούς. Από την τελευταία θα επωφεληθούν και οι φίλαθλοι της ΑΕΚ που θα εξασφαλίζουν γρήγορη πρόσβαση στο γήπεδο της OPAP Arena.

Το Μετρό και στη Γλυφάδα και στο Κέντρο

Μεγάλο ενδιαφέρον, επίσης, συγκεντρώνει η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Γλυφάδα με τους 3 νέους σταθμούς Άνω Γλυφάδα, Λεωφ. Βουλιαγμένης/ Γρ. Λαμπράκη και Γλυφάδα και η επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα με με τη δημιουργία μιας διακλάδωσης της Γραμμής 1 από το σταθμό του Θησείου ως το Φάληρο μέσω της Καλλιθέας, με στόχο να διευκολυνθεί η πρόσβαση των επισκεπτών στο ΚΠΙΣΝ.

Βάσει του σχεδιασμού της Ελληνικό Μετρό, η νέα γραμμή θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ., με αφετηρία τον σταθμό του Θησείου, καταλήγοντας υπογείως στο ΚΠΙΣΝ.

Εφόσον δημιουργηθεί η συγκεκριμένη διακλάδωση θα αποτελεί την πρώτη επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το 1957, όταν και έφτασε στην Κηφισιά, όπως και η πρώτη επέκταση γραμμής μέσω διακλάδωσης στο δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ