Μετρό Θεσσαλονίκης: 19 ημέρες για τη λειτουργία του -Κάθε πότε θα περνούν οι συρμοί, ποιος θα είναι ο ομορφότερος σταθμός

Μετρό Θεσσαλονίκης

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εμπορική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης, που θα αναβαθμίσει πλήρως τις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης.

Μέρες μετράει πλέον η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης το οποίο στις 30 Νοεμβρίου θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο για την πόλη, αναβαθμίζοντας ριζικά το συγκοινωνιακό προφίλ της.

Όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, οι δοκιμές των συστημάτων ολοκληρώνονται στο σύνολό τους στο τέλος του μήνα, ενώ καθόλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου ο Ανάδοχος της Λειτουργίας και Συντήρησης του δικτού, η κοινοπραξία THEMA, θα υλοποιεί την προσομοίωση των δρομολογίων, όπως θα εκτελούνται από την 30η Νοεμβρίου και έπειτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κορμός της THEMA είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM, η οποία διαθέτει εμπειρία από τη διαχείριση του Μετρό του Μιλάνου και της Κοπεγχάγης, που φέρουν αντίστοιχα συστήματα.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Επιπλέον, τόσο η ασφάλεια του συστήματος και των τρένων, όσο και η επάρκεια της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας (την TUV Rheinland), ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίησή τους.

Σε πρώτη φάση η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι της τάξεως των 3,5 λεπτών, ενώ στην πορεία, όταν θα προστεθούν οι 15 επιπλέον συρμοί και λειτουργήσει η επέκταση προς Καλαμαριά, τα δρομολόγια θα πυκνώσουν και θα φτάσουν μέχρι το 1,5 λεπτό.

Το εισιτήριο στο Μετρό της Θεσσαλονίκης διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ, όπως και στα λεωφορεία, από 0,90 ευρώ σήμερα, ενώ παράλληλα, περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας – Διαβάστε περισσότερα εδώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι μήκους 9,6 χλμ. με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς. Θα διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία) και Αμαξοστάσιο 50. 000 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφειακούς χώρους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νικόλαος Κουρέτας πρόσφατα έκανε ειδική αναφορά τον Σταθμό Βενιζέλου, χαρακτηρίζοντάς τον «τον πιο όμορφο σταθμό στον κόσμο», δεδομένου ότι θα αποτελεί τη ζωντανή συνύπαρξη Μετρό με Αρχαία. Τα αρχαιολογικά ευρήματα θα εκτίθενται στο επίπεδο -1 αλλά και στις προσβάσεις του σταθμού, ο οποίος θα έχει έκταση 1.260 τ.μ.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι 18 συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι, τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, και οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό (driverless).

Η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς του μέσου θα ανέρχεται στους 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση, με την εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση να προσεγγίζει τους 254.000 επιβάτες.

Τέλος, το Μετρό θα διαθέτει αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών οι οποίες θα αποτρέπουν τις πτώσεις στις ράγες, ενώ θα ενσωματώνει το προηγμένο σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι διασφαλίζεται ότι οι συρμοί έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ