Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτοί είναι οι σταθμοί που ανοίγουν τις πύλες τους στις 30 Νοεμβρίου -Ποιοι ακολουθούν
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εμπορική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους ημερησίως.
Ένα όραμα δεκαετιών που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της συμπρωτεύουσας γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Η λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται προ των πυλών, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακοινώνει ότι το πρώτο εισιτήριο θα κοπεί στις 30 Νοεμβρίου του 2024.
Πρόκειται για τη βασική γραμμή του Μετρό, η οποία θα έχει μήκος 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς οι οποίοι είναι οι εξής:
BUY NOW
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
- Πλατεία Δημοκρατίας,
- Βενιζέλου,
- Αγίας Σοφίας,
- Συντριβάνι,
- Πανεπιστήμιο,
- Παπάφη,
- Ευκλείδης,
- Φλέμινγκ,
- Ανάληψη,
- 25ης Μαρτίου,
- Βούλγαρη,
- Νέα Ελβετία
Αναλυτικότερα, η βασική γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
H διαδρομή από τον Ν.Σ.Σ. μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα έχει διάρκεια συνολικά 17 λεπτά, ενώ όπως έχουμε γράψει για πρώτη φορά θα υπάρχουν driverless συρμοί (δηλαδή χωρίς οδηγό).
Παράλληλα... παρθενική παρουσία στην Ελλάδα θα έχει και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών CBTC (Communications-Based Train Control) που με την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων τόσο επί των συρμών όσο και στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, μπορεί και υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι επιτρέπει αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.
Επιπλέον, θα είναι το πρώτο Μετρό της χώρας με αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος και για τη λειτουργία (εντός του 2025) της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά που θα προσθέσει επιπλέον 5 σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), αυξάνοντας το συνολικό μήκος της γραμμής στα 14,5 χλμ.
Αδιαμφισβήτητα, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει σε θεαματικό βαθμό την καθημερινότητα της πόλης, εξυπηρετώντας περίπου 315.000 πολίτες καθημερινά, ενώ εκτιμάται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία περίπου 60.000 οχημάτων, μειώνοντας τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους.
Εν συνεχεία θα αρχίσει να εξετάζεται η βορειοδυτική επέκταση, εξυπηρετώντας περιοχές που έχουν μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική και κρίνεται αναγκαίο να βγουν το συντομότερο δυνατό από την απομόνωση.