Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε θα φτάσει στην Καλαμαριά -Ποιες θα είναι οι υπόλοιπες επεκτάσεις
Μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, πλεόν το ενδιαφέρον στρέφεται στην επέκταση προς τα ανατολικά της πόλης.
Ένα όραμα δεκαετιών πλέον υλοποιήθηκε, με τη Θεσσαλονίκη να έχει το δικό της Μετρό το οποίο συγκαταλέγεται στα πιο σύγχρονα της Ευρώπης και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου είχε φιλοξενήσει περίπου 500.000 επισκέπτες.
Η βασική γραμμή είναι μήκους 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς οι οποίοι είναι οι Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμιγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
BUY NOW
Στο δίκτυο λειτουργούν 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, δίχως οδηγό αλλά με συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών, ενώ το υπόγειο ταξίδι των συρμών από τη μία άκρη της γραμμής στην άλλη διαρκεί 17 λεπτά και η συχνότητα δρομολογίων είναι 3,5 λεπτά.
Ο χρόνος αυτός, μάλιστα, θα μειωθεί σε 90 δευτερόλεπτα, όταν παραληφθούν οι επιπλέον 15 συρμοί και ξεκινήσει η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά που, σύμφωνα με εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2025.
Θα περιλαμβάνει 5 σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. και με την ολοκλήρωσή της θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.
Με τη λειτουργία της γραμμής προς Καλαμαριά, οι πρώτοι 11 σταθμοί, δηλαδή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την σταθμό της 25ης Μαρτίου θα είναι κοινοί. Από τον σταθμό 25η Μαρτίου η γραμμή προς Καλαμαριά θα διακλαδώνεται μέχρι τη Μίκρα.
Βέβαια, τα πλάνα της επέκτασης του Μετρό δεν περιορίζεται μόνο προς τα ανατολικά της πόλης, μιας και τα πληθυσμιακά δεδομένα όπως και η αναπτυξιακή δυναμική της δυτικής και βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης δείχνουν ότι πρέπει να μπει σε προτεραιότητα η δημιουργία σταθμών και σε αυτές τις περιοχές.
Όπως, βέβαια, ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, προτού τεθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα πρέπει πρώτα να βρεθούν χρηματοδοτικά εργαλεία.
Η λίστα προτεραιοτήτων περιλαμβάνει την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας «πράσινης» Γραμμής 2, ξεκινώντας από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Άνω Εύοσμο, με ενδιάμεσες στάσεις σε Αμπελόκηπους, Μενεμένη, παλτεία Ευόσμου, Περιφερειακή, ενώ ένας δεύτερος κλαδος της «πράσινης» γραμμής θα φτάνει ως το Κορδελιό, περνώντας από το ΚΤΕΛ Μακεδονία και την Επτανήσου.
Ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται και η επέκταση της βασικής γραμμής προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία με τέρμα την περιοχή του νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Παράλληλα, μελλοντικά η «πράσινη» γραμμή θα έχει κλάδο προς Πυλαία, περνώντας από Τούμπα και Χαριλάου, ενώ το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα φτάσει και προς το αεροδρόμιο.