Μια Corolla με ειδική τροποποίηση καύσης υδρογόνου ολοκλήρωσε πρόσφατα και τις 24 ώρες ενός από τους αγώνες του θεσμού Super Taikyu Series στην πίστα του Φούτζι της Ιαπωνίας - και ένας από τους οδηγούς που εναλλάσσονταν στο μπάκετ της ήταν ο Akio Toyoda αυτοπροσώπως.
Θέλοντας να κάνει ένα ακόμη βήμα στη χρήση του υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου, στην οποία επενδύει βαρέως για χρόνια με το Mirai, η ιαπωνική εταιρεία έφτασε τη δοκιμασία της τεχνολογίας αυτής στα άκρα συμπληρώνοντας με την υδρογονοκίνητη Corolla 358 γύρους, ήτοι 1.634 χιλιόμετρα σε αγωνιστικό ρυθμό.
Η ιδιαιτερότητα αυτής της Corolla ήταν πως αποτελούσε μια απλή μετατροπή της έκδοσης με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.6 Turbo, που έχει και το GR Yaris, τροποποιημένης απλώς για να καίει συμπιεσμένο υδρογόνο αντί για βενζίνη. Δεν ήταν, δηλαδή, ένα αυτοκίνητο εξ αρχής κατασκευασμένο με κυψέλες καυσίμου και ηλεκτροκινητήρες.
BUY NOW
Ως αποτέλεσμα, τα δοχεία υδρογόνου αυτής της ξεχωριστής Corolla χρειάστηκε να ανεφοδιαστούν συνολικά 35 φορές στη διάρκεια του 24ωρου αγώνα (ενώ τα βενζινοκίνητα χρειάστηκαν περίπου 20 ανεφοδιασμούς), με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χρειαστεί να παραμείνει για 4 ώρες στα pits. Κι όχι μόνο αυτό, διάφορα προβλήματα από την πολύωρη καταπόνηση, την κράτησαν εκτός δράσης για αρκετές ακόμα ώρες.
Στο πλαίσιο του αγώνα, ο Akio Toyoda δήλωσε πως αν επικρατήσουν ολοκληρωτικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά, θα χαθούν στην Ιαπωνία 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας, και πως «πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι ο στόχος είναι οι μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, και θέλω να δείξω ότι οι κινητήρες υδρογόνου είναι μια επιλογή για τους αγώνες».