Μια μοναδική Mercedes-Benz 300 SL Gullwing στο σφυρί με αστρονομική τιμή

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Αυτή η Mercedes-Benz 300 SL του 1956, γνωστή ως Alloy Gullwing, είναι μοναδική -ως η μόνη που βγήκε από το εργοστάσιο σε μαύρο χρώμα με κόκκινο δερμάτινο σαλόνι- και συνεπώς περιζήτητη και πανάκριβη.

Το συγκεκριμένο αντίτυπο της μυθικής 300 SL Gullwing είχε μείνει επί δεκαετίες να σκουριάζει σε μια μάντρα του Φοίνιξ, στην Αριζόνα των ΗΠΑ. Η συλλεκτική του αξία, όμως, είναι τέτοια που η αρχική τιμή του στην επερχόμενη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s αγγίζει το μυθικό ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μία από τα πιο συναρπαστικές μεταπολεμικές Mercedes-Benz που έχουν βγει σε δημοπρασία εδώ και δεκαετίες, ήταν πλήρως σχεδιασμένο για αγωνιστική χρήση, με ελαφρύ αμάξωμα, ισχυρότερο κινητήρα NSL, σπορ ανάρτηση, τροχούς Rudge και πίσω παράθυρο από Plexiglas.

Πέραν της μοναδικής του ιδιαιτερότητας, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το 26ο από τις συνολικά 29 αγωνιστικές 300 SL Gullwing που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Μετά τις επιτυχίες της Mercedes-Benz στο Le Mans και την Carrera Panamericana με το μονοθέσιο W194, η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση για κανονική χρήση στον δρόμο.

Η 300 SL, γνωστή και ως "Gullwing", έκανε το ντεμπούτο της στην Έκθεση του Motorsport της Νέας Υόρκης το 1954, αποτελώντας την πρώτη Mercedes-Benz που παρουσιάστηκε στο εξωτερικό πριν από την κυκλοφορία της στη Γερμανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα χρόνο αργότερα, η Mercedes-Benz αποφάσισε να κατασκευάσει μια ειδική αγωνιστική έκδοση, που θα απευθυνόταν σε ιδιώτες οδηγούς και ερασιτέχνες αγωνιζόμενους. Αυτή η έκδοση, γνωστή ως "Light Metal Version", κατασκευάστηκε μόνο για 12 μήνες, σε μόλις 29 αντίτυπα.

Το 1976, το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από τον συλλέκτη Rudi Klein, ο οποίος δεν το οδήγησε και δεν το εμφάνισε ποτέ δημοσίως, σύμφωνα με τους γιους του. Αυτός ο λόγος πιθανόν να βοήθησε στη διατήρησή του, καθώς ελάχιστα από αυτά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν επιβιώσει. Ωστόσο, το 1981, ο Rudi, κατά λάθος, προκάλεσε ένα μεγάλο βαθούλωμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με το περονοφόρο ανυψωτικό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα, το αυτοκίνητο, το οποίο δεν έχει δει το φως του ήλιου για σχεδόν 50 χρόνια, πωλείται από τον RM Sotheby’s στο πλαίσιο της δημοπρασίας "The Junkyard: The Rudi Klein Collection".

Και η εξωφρενική τιμή εκκίνησης των περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ άλλων, οφείλεται και στο γεγονός ότι -εκτός από το εξωτερικό του χρώμα- διατηρεί ακόμα το αυθεντικό του εσωτερικό, το αμάξωμα, τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα σημαντικά μηχανικά μέρη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ