Μην σας ξεγελά το μέγεθός του λιλιπούτειου Speirling: αυτό το supercar της McMurtry Automotive είναι ένας δαίμονας με τετραψήφιους ίππους και τριψήφιο βάρος, που του χαρίζουν εξωπραγματικές επιδόσεις.
Η McMurtry Automotive κατάφερε να περάσει από τη φάση της νεοφυούς επιχείρησης με δύο-τρία ψηφιακά σχέδια του τετράτροχου οράματός της, στη φάση της πραγμάτωσής του. Ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια από τον Ιρλανδό δισεκατομμυριούχο Sir David Roberts McMurtry.
Ο McMurtry έχτισε τη μυθική του περιουσία ξεκινώντας να εργάζεται από τα 18 του σε μια εταιρεία κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών στο Bristol της Βρετανίας. Αργότερα, μετακόμισε στο τμήμα αεροναυπηγικής της Rolls-Royce και άφησε το στίγμα του εξελίσσοντας τους κινητήρες του μυθικού Concorde - καταθέτοντας ορισμένες ευφυείς πατέντες στην πορεία.
BUY NOW
Σε αυτό το διάστημα, παράλληλα, ενεπλάκη για τρία χρόνια στην εξέλιξη του ηλεκτρικού sportscar Speirling, το οποίο προκάλεσε θαυμασμό στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood σημειώνοντας ρεκόρ της Ανάβασης στα χέρια του πρώην οδηγού της F1 Max Chilton.
Πρόκειται για ένα δαιμόνιο ηλεκτρικό τετράτροχο μήκους μόλις 3,4 μέτρων, με εξωγήινη εμφάνιση και με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που παράγουν μαζί 1.000 ίππους. Με τη χρήση μπαταρίας όχι μεγαλύτερης των 60 kWh το βάρος παραμένει κάτω από τον έναν τόνο, κι έτσι σημειώνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 1,5 δευτερόλεπτο.
Έπειτα, ο Chilton ταξίδεψε στη Γερμανία για να οδηγήσει το Speirling στην πίστα του Hockenheim: εκεί σημείωσε χρόνο 1:24.43, που επίσης ήταν το ρεκόρ για αγωνιστικό αυτοκίνητο καλυμμένων τροχών - με διαφορά 3,9'' από ένα αγωνιστικό του DTM, και επίσης 14,1 δευτερολέπτων (!) από το θηριώδες hypercar Mercedes-AMG One.
Όλα αυτά συνέβησαν παρότι, όπως είπε η εταιρεία, το Speirling είχε σε αυτό τον γύρο στο Hockenheim μόνο το 75% της συνολικής ισχύος και το 75% της άντωσης που μπορεί να παράγει το αμάξωμά της. Με το 100% ο χρόνος μπορεί να έπεφτε και κάτω από το 1:20.
Βεβαίως, το δημιούργημα αυτό της McMurtry Automotive δεν μπορεί να συγκριθεί, κατά τα άλλα, με δημιουργίες όπως η Mredes-AMG One. Πρόκειται για ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο που μπορεί να οδηγηθεί αποκλειστικά σε πίστα, μια σπαρτιάτικη κατασκευή για να μένει χαμηλά το βάρος, που χωρά μόνο έναν επιβατη - τον οδηγό. Είναι σαν ένα κλειστό Kart σε μεγέθυνση.