Ηλικιωμένοι οδηγοί: Μόνο με αυτό το σήμα θα βγαίνουν στον δρόμο -Η νέα πρόταση

Ηλικιωμένος οδηγός

Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί μία πρόσφατη πρόταση που αφορά τους οδηγούς άνω των 70 ετών, στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα στο Νέο Ψυχικό πυροδότησε νέο κύκλο συζητήσεων σχετικά με την ενδεχόμενη ανάγκη επιβολής αυστηρότερων οδηγικών περιορισμών στους ηλικιωμένους οδηγούς με σκοπό την ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται.

Στις περισσότερες χώρες παγκοσμίως δεν εφαρμόζεται κάποιο μέτρο που να περιορίζει την ελεύθερη κυκλοφορία στους ηλικιωμένους οδηγούς, ωστόσο σε πολλές χώρες ισχύει η υποχρεωτική ανανέωση της άδειας οδήγησης μετά από κάποιο ηλικιακό όριο.

Μεταξύ αυτών των χωρών είναι και η δική μας, στην οποία με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας του οδηγού, το δίπλωμα ανανεώνεται ανά τρία χρόνια, ενώ απαραίτητη είναι και η προσκόμιση ιατρικών εξετάσεων από παθολόγο και οφθαλμίατρο που βεβαιώνουν την ικανότητα του εξεταζόμενου να οδηγήσει στον δρόμο με ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
old-drivers-license-1

Μόλις ο οδηγός συμπληρώσει τα 80 έτη, απαιτείται ανανέωση του διπλώματος ανά δύο χρόνια, παράλληλα με την εξέταση από παθολόγο, οφθαλμίατρο, ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, κάθε χώρα έχει το δικαίωμα να αποφασίζει η ίδια για τους περιορισμούς στους ηλικιωμένους, ενώ αρκετές είναι εκείνες που προσφέρουν πλήρη ελευθερία στη συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών, χωρίς να απαιτείται ανανέωση του διπλώματος και ιατρικές εξετάσεις.

Στην Ισπανία η διαδικασία της ανανέωσης του διπλώματος μετά τα 65 έτη πραγματοποιείται κάθε 5 χρόνια, ενώ κάθε απόπειρα της Τροχαίας να αυξήσει τη συχνότητα του ελέγχου των οδηγικών ικανοτήτων στα 2 ή στα 3 χρόνια έχει αποδειχθεί άκαρπη, με τον «αντίλογο» να κάνει λόγο για ρατσισμό λόγω γήρατος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο πρόσφατα η Τροχαία της Ισπανίας πρότεινε ένα διαφορετικό μέτρο για τους ηλικιωμένους οδηγούς, και πιο συγκεκριμένα την τοποθέτηση ενός σήματος στο πίσω παρμπρίζ, αντίστοιχο με εκείνο που φέρουν τα οχήματα των νέων οδηγών. Η πρόταση αφορά όσους οδηγούς είναι άνω των 70 ετών.

Το σήμα αυτό θα είναι το «M», το οποίο προκύπτει από τη λέξη «Mature», και θα υποδηλώνει την ύπαρξη ενός ηλικιωμένου οδηγού πίσω από το τιμόνι, ενημερώνοντας τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Το μέτρο αυτό δεν είναι «ξένο» σε καμία χώρα της Ευρώπης, καθώς εφαρμόζεται για τους εκπαιδεύομενους και για τους νέους οδηγούς, οι οποίοι επίσης οφείλουν να κυκλοφορούν με αντίστοιχη σήμανση.

Kατά διαστήματα έχουν συζητηθεί και άλλες προτάσεις, μεταξύ των οποίων η απαγόρευση οδήγησης τη νύχτα ή χωρίς συνεπιβάτη, με σκοπό την περαιτέρω μείωση του κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ